"Кадри вирішують все."
І.В. Сталін
Почнемо з розгляду ролей учасників команди з розробки веб-сайтів.
Керівник проекту
Приймає рішення, здійснює координацію дій, виробляє розбір "польотів". Стверджує технічне завдання, терміни і бюджет проекту. Керівник - головна людина в команді, відповідальність за зрив термінів або провал проекту лягає на нього.
Аналітик
Визначає, що потрібно замовнику і що повинно бути зроблено. Здійснює предпостановку завдання. Як правило, ці функції лягають на керівника проекту або менеджера з реклами та маркетингу.
Проектувальник
Проектування інформаційної системи: структури сайту, структури бази даних, CGI-програм та їх взаємодій. Становить повне технічне завдання. У команді розробників веб-сайтів окремої посади такої теж немає. Функції проектувальника виконує керівник або програміст. Причина, як вже було сказано, в сильно обмежених ресурсах.
Програміст
На підставі технічного завдання та проектної документації виконує кодування CGI-програм. Практика показує, що брати на цю посаду найкраще висококваліфікованого програміста, на якого можна покласти частково функції проектування інформаційної системи. На безпосереднє кодування йде в два рази менше часу, ніж на проектування, тому тримати недосвідченого кодера просто недоцільно. Проектувальник має величезний досвід кодування, тим самим код буде більш правильним і надійним. Отже, краще заплатити побільше проектувальнику системи за кодування, ніж намагатися найняти більш дешеву і менш кваліфіковану робочу силу для кодування.
Верстальник
Верстає сайт. Зобов'язаний знати HTML, CSS, JavaScript, а також володіти якою-небудь програмою для виконання примітивних дій з графікою, наприклад: сконвертировать картинку в інший формат, порізати, смасштабіровать, повернути, розтягнути і т.п .. Звичайно як такої програми використовується PhotoShop . Верстальників у великих проектах зазвичай двоє. Перший - професіонал, виконує верстку головної сторінки, а також робить шаблон для другорядною. Другий верстальник, менш кваліфікований, виконує рутинну роботу з конвертації тексту з Word'а в HTML.
Художник / Дизайнер
Створює зовнішній вигляд сайту. Завжди бідкається, що його робота найскладніша, що натхнення буває прийде, а буває і ні, що у програмістів все зрозуміло, хоча сам він програмувати не вміє. Особливо складне питання представляє оцінка праці художника, як в кількісному відношенні, у вигляді оплати праці, так і в якісному. Окремо хочеться сказати про резюме, які нам надсилають. Дев'яносто з гаком відсотків претендентів, опанувавши FronPage вважають, що вони дизайнери, і платити їм треба не менше 200У за одну роботу. Художник повинен уміти малювати, професійно володіти пакетами для створення та обробки графіки: Adobe PhotoShop, 3D Studio, Flash (без програмування).
Тестер
Шукає помилки і недоліки, його завдання знайти їх якомога більше. Дуже важливо, щоб це був незалежна людина. Дуже небажано покладати ці функції на кого-небудь з членів команди.
Редактор
Підготовка текстів для публікації в мережі. Часто тексти надаються замовником і публікуються як є, без будь-яких змін, тому замовник не готовий оплачувати роботу професійного редактора.
Отже, якщо підсумувати сказане, то мінімальна кількість учасників команди - чотири людини: керівник проекту, програміст, верстальник і художник-дизайнер. Така команда може створювати гарні сайти за матеріалами замовника. Подальше зменшення учасників проекту можливо, але веде до різкої втрати якості кінцевого продукту. Функції верстальника можна покласти на керівника, програміста або художника-дизайнера, але досвід показує, що ні професійний художник, ні кваліфікований програміст, ні досвідчений керівник не опиняться в захваті від таких функцій, їм просто нецікава ця робота.
З приводу суміщення посади керівника проекту та участі в проекті в якості безпосереднього виконання хочеться сказати окремо. Цього категорично не варто допускати! Так чи інакше замовник буде спілкуватися з безпосередніми виконавцями. При затвердженні дизайну буде присутній художник-дизайнер. При прийманні інформаційної системи буде присутній програміст. Відповідно, при перегляді сторінок сайту - верстальник. Керівник, виконуючий обов'язки кого-небудь ще, по-перше, втратить вагу в очах замовника.
Замовник стоїть ніби вище всіх виконавців проекту і може висловлювати їм свої зауваження і побажання, але з керівником проекту замовник на одному рівні. Тому рішення спірних питань буде ускладнено, а це означає, що збільшуються шанси на провал проекту або зрив календарного плану. По-друге, такий керівник буде відстоювати свою точку зору пересічного виконавця на більш високому рівні. Чи не буде поділу праці.
Припустимо керівник проекту за сумісництвом програміст або художник. Замовнику щось не сподобалося, він висунув якісь вимоги чи зауваження. Програмісти часто втирають окуляри, що виконати вимоги або взагалі не представляється можливим, або це вимагає величезних трудовитрат. Теж саме і щодо художника, коли йому ліньки щось переробляти, або ж він просто дивиться на свою роботу через малинові окуляри і не бачить об'єктивних недоліків.
Якщо керівник - людина незалежна, то він стане на бік замовника і спробує врегулювати розбіжності, прагнучи підвищити якість продукту. Якщо ж він сам виконавець, то він буде позитивно оцінювати свою роботу, навіть якщо і погодиться що-небудь переробити, то всередині себе буде як і раніше вважати, що прав. Тим самим, знову шанси на провал проекту зростають.
І.В. Сталін
Почнемо з розгляду ролей учасників команди з розробки веб-сайтів.
Керівник проекту
Приймає рішення, здійснює координацію дій, виробляє розбір "польотів". Стверджує технічне завдання, терміни і бюджет проекту. Керівник - головна людина в команді, відповідальність за зрив термінів або провал проекту лягає на нього.
Аналітик
Визначає, що потрібно замовнику і що повинно бути зроблено. Здійснює предпостановку завдання. Як правило, ці функції лягають на керівника проекту або менеджера з реклами та маркетингу.
Проектувальник
Проектування інформаційної системи: структури сайту, структури бази даних, CGI-програм та їх взаємодій. Становить повне технічне завдання. У команді розробників веб-сайтів окремої посади такої теж немає. Функції проектувальника виконує керівник або програміст. Причина, як вже було сказано, в сильно обмежених ресурсах.
Програміст
На підставі технічного завдання та проектної документації виконує кодування CGI-програм. Практика показує, що брати на цю посаду найкраще висококваліфікованого програміста, на якого можна покласти частково функції проектування інформаційної системи. На безпосереднє кодування йде в два рази менше часу, ніж на проектування, тому тримати недосвідченого кодера просто недоцільно. Проектувальник має величезний досвід кодування, тим самим код буде більш правильним і надійним. Отже, краще заплатити побільше проектувальнику системи за кодування, ніж намагатися найняти більш дешеву і менш кваліфіковану робочу силу для кодування.
Верстальник
Верстає сайт. Зобов'язаний знати HTML, CSS, JavaScript, а також володіти якою-небудь програмою для виконання примітивних дій з графікою, наприклад: сконвертировать картинку в інший формат, порізати, смасштабіровать, повернути, розтягнути і т.п .. Звичайно як такої програми використовується PhotoShop . Верстальників у великих проектах зазвичай двоє. Перший - професіонал, виконує верстку головної сторінки, а також робить шаблон для другорядною. Другий верстальник, менш кваліфікований, виконує рутинну роботу з конвертації тексту з Word'а в HTML.
Художник / Дизайнер
Створює зовнішній вигляд сайту. Завжди бідкається, що його робота найскладніша, що натхнення буває прийде, а буває і ні, що у програмістів все зрозуміло, хоча сам він програмувати не вміє. Особливо складне питання представляє оцінка праці художника, як в кількісному відношенні, у вигляді оплати праці, так і в якісному. Окремо хочеться сказати про резюме, які нам надсилають. Дев'яносто з гаком відсотків претендентів, опанувавши FronPage вважають, що вони дизайнери, і платити їм треба не менше 200У за одну роботу. Художник повинен уміти малювати, професійно володіти пакетами для створення та обробки графіки: Adobe PhotoShop, 3D Studio, Flash (без програмування).
Тестер
Шукає помилки і недоліки, його завдання знайти їх якомога більше. Дуже важливо, щоб це був незалежна людина. Дуже небажано покладати ці функції на кого-небудь з членів команди.
Редактор
Підготовка текстів для публікації в мережі. Часто тексти надаються замовником і публікуються як є, без будь-яких змін, тому замовник не готовий оплачувати роботу професійного редактора.
Отже, якщо підсумувати сказане, то мінімальна кількість учасників команди - чотири людини: керівник проекту, програміст, верстальник і художник-дизайнер. Така команда може створювати гарні сайти за матеріалами замовника. Подальше зменшення учасників проекту можливо, але веде до різкої втрати якості кінцевого продукту. Функції верстальника можна покласти на керівника, програміста або художника-дизайнера, але досвід показує, що ні професійний художник, ні кваліфікований програміст, ні досвідчений керівник не опиняться в захваті від таких функцій, їм просто нецікава ця робота.
З приводу суміщення посади керівника проекту та участі в проекті в якості безпосереднього виконання хочеться сказати окремо. Цього категорично не варто допускати! Так чи інакше замовник буде спілкуватися з безпосередніми виконавцями. При затвердженні дизайну буде присутній художник-дизайнер. При прийманні інформаційної системи буде присутній програміст. Відповідно, при перегляді сторінок сайту - верстальник. Керівник, виконуючий обов'язки кого-небудь ще, по-перше, втратить вагу в очах замовника.
Замовник стоїть ніби вище всіх виконавців проекту і може висловлювати їм свої зауваження і побажання, але з керівником проекту замовник на одному рівні. Тому рішення спірних питань буде ускладнено, а це означає, що збільшуються шанси на провал проекту або зрив календарного плану. По-друге, такий керівник буде відстоювати свою точку зору пересічного виконавця на більш високому рівні. Чи не буде поділу праці.
Припустимо керівник проекту за сумісництвом програміст або художник. Замовнику щось не сподобалося, він висунув якісь вимоги чи зауваження. Програмісти часто втирають окуляри, що виконати вимоги або взагалі не представляється можливим, або це вимагає величезних трудовитрат. Теж саме і щодо художника, коли йому ліньки щось переробляти, або ж він просто дивиться на свою роботу через малинові окуляри і не бачить об'єктивних недоліків.
Якщо керівник - людина незалежна, то він стане на бік замовника і спробує врегулювати розбіжності, прагнучи підвищити якість продукту. Якщо ж він сам виконавець, то він буде позитивно оцінювати свою роботу, навіть якщо і погодиться що-небудь переробити, то всередині себе буде як і раніше вважати, що прав. Тим самим, знову шанси на провал проекту зростають.
No comments:
Post a Comment