Зараз тільки ледачий інтернет-користувач не обзавівся власною сторінкою або сайтом, благо в інтернеті досить багато компаній, що надають умовно безкоштовний хостинг (тобто за розміщення своїх сторінок ви грошей не платите, а лише організуєте показ реклами компанії-благодійника). Зрозуміло, безкоштовний хостинг, який є ідеальною можливістю для творчої самореалізації окремих особистостей, неприйнятний для солідних організацій. Сторіночки якої-небудь фірми на сервері умовно-безкоштовного хостингу викличуть тільки здивування потенційних клієнтів: якщо фірма така крута, невже не знайшлося десяти доларів на місяць на оплату професійного хостингу? А створення корпоративних сайтів або інтернет-магазинів на безкоштовних технічних майданчиках здатні викликати тільки сарказм у конкурентів.
Як підприємству розмістити інформацію в інтернеті?
Розглянемо два найвідоміших способу.
Перший спосіб - створення веб-сторінки підприємства. Їх (або, інакше кажучи, візитні картки) можна безкоштовно розміщувати на сайті того провайдера, послугами якого для доступу в інтернет користується фірма. Якщо розміщення безкоштовне, за саме виготовлення сторінки-візитки доведеться заплатити небудь співробітникові підприємства, або професійної веб-студії. Питання про якість такої візитки - справа суто суб'єктивне. Достатньо, щоб дизайн і зміст подобалося керівництву.
Другий спосіб - розробка WWW-сервера. Це надає підприємству набагато більше можливостей. Головна відмінність WWW-сервера з веб-сторінки полягає в тому, що на ньому можна розмістити стандартне та спеціалізоване програмне забезпечення. Наприклад, щоб організувати інтернет-магазин, необхідні програми формування замовлень покупцями з виставлених прайс-листів, програми виписки та реєстрації рахунків і т.п. Та й створення представництва фірми в інтернет - робота серйозна: інтернет-офіс працює цілодобово, і тому 24 години на добу відвідувачі сайту повинні мати можливість ознайомитися з діяльністю компанії, почитати прайси, подивитися портфоліо, оформити замовлення. Вимоги до якості сайту на кілька порядків вище.
- Хороший сайт - це гарна ідея, коректна робота із замовником і грамотна реалізація, - вважає керівник веб-студії "Інтерком-дизайн" Роман Юдкін.
- До питання про ціну: великий і складний сайт не може коштувати дешево. Як правило, над серйозним сайтом працює ціла група фахівців: програмісти, дизайнери, фотографи, маркетологи, контент-редактори та координатори проекту. Розробка великого сайту передбачає ряд нюансів. До них можна віднести зручність навігації, швидкість завантаження зображень, сумісність з різними браузерами, якість верстки HTML, якість програмування, наявність можливості адміністрування сайту самим замовником через захищений веб-інтерфейс (погодьтеся, самому власнику сайту набагато зручніше оперативно змінювати інформацію самостійно, ніж просити про цьому співробітників компанії-провайдера).
Чим якісніше сайт, тим він, природно, дорожче, так само як ціна автомобіля Audi свідомо вище ціни автомобіля ВАЗ, тому що якість реалізації у них різне.
Однак співвідношення ціни і якості, на жаль, усвідомлюють далеко не всі замовники інтернет-сторінок і сайтів. Думка "зробіть нам покрасивше і подешевше" тяжіє над умами найбільш скупих замовників і приводить їх до кустарям-одиначкам, гордо іменують себе "веб-студіями", плодяться швидше кроликів. Вперше про це явище розповів Олександр Тимофєєв, відомий в саратовському інтернеті своїми веб-розробками:
- Ще недавно все було так спокійно ... І раптом звідки не візьмись ... гриби після дощу, і ті повільніше ростуть. За моїми підрахунками, не менш десятка так званих "студій веб-дизайну" намагаються пропонувати свої послуги.
Як відомо, попит народжує пропозицію. Але чи справді в Саратові є настільки великий попит, який породив такий спектр пропозицій? Дизайн-студії, сайти яких туляться на безкоштовному хостингу, з серйозним виразом обличчя, маючи в списку робіт одну або максимум дві роботи, за 600 рублів готові намалювати "Інтернет-сервер з 10-12 сторінок і 7-10 зображень". Пропонують виготовлення як завгодно складних сайтів, інтернет-магазинів, підтримку баз даних ...
Людина, яка не володіє художнім чуттям, вважає, що якщо він знає Photoshop, Corel і злегка мову HTML, то він теж може не гірше Артемія Лебедєва робити сайти. А те, що його не визнають - ну так це, мовляв, доля геніїв.
Мої прогнози: дуже скоро саратовские веб-студії та веб-дезайнер саратовские чекає тимчасовий криза з клієнтами, тому що ось такі халтурники-студенти будуть перебивати у них клієнтів. Наскільки виправдані такі прогнози? Як замовнику відрізнити: професійна студія пропонує йому свої послуги, або якась бригада студентів, гордо іменує себе професіоналами? Ці запитання ми адресували Роману Юдкін та Олександру Тимофєєву.
- Складно відповісти однозначно, - вважає Роман. - Новоявлені веб-студії, звичайно ж, "віднімають хліб" у професіоналів, але в основному у одинаків. Або у таких же студій, як новоспечені "студенти-професіонали". Якщо ж мова йде про професійній студії, то у нас і наших колег є цілком чітка цільова аудиторія, стабільне коло гідних замовників. Раз вже ми скористалися "автомобільними" прикладами, то навряд чи менеджери Audi, наприклад, відчувають занепокоєння або роздратування, коли людина купує автомобіль ВАЗ. У кожного є своя ніша на ринку, кожен орієнтований на своє коло клієнтів.
Один з учасників дискусії був більш песимістичний і категоричний в оцінках:
- День у день все повторюється знову і знову. Чергова студія, черговий мінімум виконаних робіт (добре, якщо він взагалі є), чергові обіцянки зробити "сайт будь-якої складності за скромні гроші".
У результаті:
- З'являються погані сайти з жахливою якістю дизайну;
- З'являються "пальцастие ламери", пишаються своїми зліпленими "на колінах" сторінками (а частіше - поцупленими у відомих компаній, причому, поцупленими незграбно: так один з "кроликів" опублікував "свої" роботи, а в заголовку сторінки залишив назву компанії "Саратовелектросвязь ", у якій він, мабуть, цю сторіночку і" запозичив ");
- До тебе не приходять нові замовники, які в перспективі захочуть розвиватися і можуть заплатити і більше;
- Більше того, нові замовники не приходять у відомі і "дорогі" студії, тому що "ці буржуї зажрались, вона скока вимагають, а знайдемо-ка ми студента Васю і заплатимо йому в розмірі стипендії, ось Вася зрадіє".
Зрештою "ламери" збивають ціни, зовнішній вигляд саратовских сайтів вельми покручений, а ти та інші профі »не при справах".
- Я не Чорний Плащ, - відповів співрозмовнику Олександр Тимофєєв. - Я не збираюся рятувати світ від навали студентів вась, "гігастудій" і т.д. Сьогодні Вася зробив чергову саморобку за 100 рублів, завтра "гігастудія" зробила черговий портал для чергової кавказької автономії. Ну й молодці. Їм цікаво цим займатися за 100 рублів. Нехай займаються. Рівень якості сайтів, звичайно, від цього падає, але що ж тут поробиш? Крім "студентів вась" є й нормальні хлопці, які роблять якісні сайти. Імена їх теж відомі, займатися рекламою не буду. І це добре, що є вибір. Комусь хочеться дешево, комусь якісно. До того ж, є надія, що рано чи пізно вищезгадані "васі" подорослішають, поднаберутся досвіду ... Дивишся, і зміниться щось у цьому світі. А у мене вони роботу не віднімають. Моя робота - займатися сайтом компанії, в якій я працюю.
Що може порадити "Компьютерра + Саратов" тим підприємствам і організаціям, які хочуть отримати якісний веб-сайт і розмовляють про це з потенційним виконавцем?
Гасло "довіряй, але перевіряй" в даному випадку цілком доречний. Перевірте у виконавця повноваження та документи. Як реально називається підприємство, якому ви заплатите гроші? Чим воно займалося до того, як ощасливила вас пропозицією своїх послуг? Якими реальними технічними можливостями вони володіють?
Дайте почитати пропонований договір юристу. Уважно вивчіть технічне завдання (ТЗ) самі: чи достатньо виразно сформульовано опис кінцевого продукту? Неважливо, що йдеться про сферу, в якій, можливо, ви себе почуваєте не цілком упевнено: в тому-то й цінність якісного ТЗ, що опис умов і результату роботи має бути зрозуміло навіть неспеціалісту.
Оцініть свої можливості використання результату розробки. Якщо вам обіцяють сайт принести на дискеті, а далі, мовляв, розбирайтеся самі - подумайте, чи зможете самі розмістити його в інтернет. Проаналізуйте, яким чином ви зможете оновлювати інформацію на сайті, і чи надає вам виконавець таку можливість.
Поцікавтеся у організацій, які вже мають свій сайт, досвідом їх роботи з виконавцями.
Не слід свідомо вважати всіх шахраями. Якщо до вас звернулася з комерційною пропозицією починаюча веб-студія, яка просить за сайт менше, ніж аси саратовського веб-будівництва, не лякайтеся: можливо, ви - перший їхній клієнт, з якого почнеться ваш спільний шлях в інтернет. Просто прислухайтеся до порад в пунктах 1-4.
Ну а як бути чесним веб-студіям, які роблять тільки перші кроки і не крадуть чужих сайтів, не видають чужі розробки за свої?
Кажуть, відомий Артемій Лебедєв першим своїм замовникам показував портфоліо з якісних веб-сторінок, зроблених ним для інших фірм, які він насправді вигадав. Скажете, це обман?
- Портфоліо, що складається з робіт, зроблених для вигаданих фірм - це не обман, - вважає Олександр Тимофєєв. - У чому обман-то? Портфоліо, наскільки я розумію, призначений для того, щоб показати якість своїх робіт, а не список клієнтів, яких ти ощасливив. І оскільки якість роботи залишається якістю незалежно від того, зробив ти її для реальної контори або просто на дозвіллі намалював для себе, вважаю формулювання неправильною.
Є й інший спосіб. Обійдіть друзів і знайомих, у яких є своя фірма, і запропонуйте їм безкоштовно зробити веб-візитки. Зробивши 5-6 таких візиток, які сподобаються вашим знайомим, ви можете сміливо включати ці візитки в портфоліо. Тут вже ваша совість буде абсолютно чиста!
- Я думаю, що нова веб-студія може виходити на ринок тільки маючи достатній професійний рівень, - вважає Роман Юдкін. - Без прикладів робіт з вами ніхто не стане розмовляти. І ще: не пропонуйте послуги, які ви не зможете надати, а ціни на те, що пропонуєте, повинні відповідати вашому рівню професіоналізму.
Веб-стройка з точки зору фінінспектора
Отже, ви - керівник підприємства і потенційний замовник веб-сайту. Ви зустрілися з виконавцем, про все домовилися, і тепер ваша турбота - домогтися якісного виконання робіт, а турбота вашого бухгалтера - грамотно провести затрати.Давайте озброїмося журналами "Головбух", законодавством про податки і про рекламу і спробуємо розібратися, як обліковувати витрати на створення і зміст веб-сторінки і WWW-сервера.
"Компьютерра + Саратов" рекомендує вам віднести витрати на створення і підтримку сайту вашої компанії в групу витрат на рекламу. Що таке реклама?
Згідно зі статтею 2 Федерального закону від 18 липня 1995 N 108-ФЗ "Про рекламу", це - інформація про фізичну або юридичну особу, товари, ідеї і починання, яка повинна сприяти їх реалізації і призначена для невизначеного кола осіб. Її можна поширювати в будь-якій формі і за допомогою інших засобів. Таким чином, витрати на розробку та інформаційне наповнення веб-сайту вважаються рекламними. Ці витрати підприємство повинно нормувати з метою оподаткування прибутку. Крім того, з суми цих витрат обчислюється податок на рекламу. А ось витрати на підтримку веб-сайту в робочому стані (власне "хостинг") відносяться до витрат, пов'язаних з управлінням виробництвом. Такі витрати повністю включають до собівартості. Залишимо за дужками витрати, пов'язані з доступом в інтернет. Як правило, витрати на з'єднання вважаються витратами на оплату послуг зв'язку.
Як підприємству розмістити інформацію в інтернеті?
Розглянемо два найвідоміших способу.
Перший спосіб - створення веб-сторінки підприємства. Їх (або, інакше кажучи, візитні картки) можна безкоштовно розміщувати на сайті того провайдера, послугами якого для доступу в інтернет користується фірма. Якщо розміщення безкоштовне, за саме виготовлення сторінки-візитки доведеться заплатити небудь співробітникові підприємства, або професійної веб-студії. Питання про якість такої візитки - справа суто суб'єктивне. Достатньо, щоб дизайн і зміст подобалося керівництву.
Другий спосіб - розробка WWW-сервера. Це надає підприємству набагато більше можливостей. Головна відмінність WWW-сервера з веб-сторінки полягає в тому, що на ньому можна розмістити стандартне та спеціалізоване програмне забезпечення. Наприклад, щоб організувати інтернет-магазин, необхідні програми формування замовлень покупцями з виставлених прайс-листів, програми виписки та реєстрації рахунків і т.п. Та й створення представництва фірми в інтернет - робота серйозна: інтернет-офіс працює цілодобово, і тому 24 години на добу відвідувачі сайту повинні мати можливість ознайомитися з діяльністю компанії, почитати прайси, подивитися портфоліо, оформити замовлення. Вимоги до якості сайту на кілька порядків вище.
- Хороший сайт - це гарна ідея, коректна робота із замовником і грамотна реалізація, - вважає керівник веб-студії "Інтерком-дизайн" Роман Юдкін.
- До питання про ціну: великий і складний сайт не може коштувати дешево. Як правило, над серйозним сайтом працює ціла група фахівців: програмісти, дизайнери, фотографи, маркетологи, контент-редактори та координатори проекту. Розробка великого сайту передбачає ряд нюансів. До них можна віднести зручність навігації, швидкість завантаження зображень, сумісність з різними браузерами, якість верстки HTML, якість програмування, наявність можливості адміністрування сайту самим замовником через захищений веб-інтерфейс (погодьтеся, самому власнику сайту набагато зручніше оперативно змінювати інформацію самостійно, ніж просити про цьому співробітників компанії-провайдера).
Чим якісніше сайт, тим він, природно, дорожче, так само як ціна автомобіля Audi свідомо вище ціни автомобіля ВАЗ, тому що якість реалізації у них різне.
Однак співвідношення ціни і якості, на жаль, усвідомлюють далеко не всі замовники інтернет-сторінок і сайтів. Думка "зробіть нам покрасивше і подешевше" тяжіє над умами найбільш скупих замовників і приводить їх до кустарям-одиначкам, гордо іменують себе "веб-студіями", плодяться швидше кроликів. Вперше про це явище розповів Олександр Тимофєєв, відомий в саратовському інтернеті своїми веб-розробками:
- Ще недавно все було так спокійно ... І раптом звідки не візьмись ... гриби після дощу, і ті повільніше ростуть. За моїми підрахунками, не менш десятка так званих "студій веб-дизайну" намагаються пропонувати свої послуги.
Як відомо, попит народжує пропозицію. Але чи справді в Саратові є настільки великий попит, який породив такий спектр пропозицій? Дизайн-студії, сайти яких туляться на безкоштовному хостингу, з серйозним виразом обличчя, маючи в списку робіт одну або максимум дві роботи, за 600 рублів готові намалювати "Інтернет-сервер з 10-12 сторінок і 7-10 зображень". Пропонують виготовлення як завгодно складних сайтів, інтернет-магазинів, підтримку баз даних ...
Людина, яка не володіє художнім чуттям, вважає, що якщо він знає Photoshop, Corel і злегка мову HTML, то він теж може не гірше Артемія Лебедєва робити сайти. А те, що його не визнають - ну так це, мовляв, доля геніїв.
Мої прогнози: дуже скоро саратовские веб-студії та веб-дезайнер саратовские чекає тимчасовий криза з клієнтами, тому що ось такі халтурники-студенти будуть перебивати у них клієнтів. Наскільки виправдані такі прогнози? Як замовнику відрізнити: професійна студія пропонує йому свої послуги, або якась бригада студентів, гордо іменує себе професіоналами? Ці запитання ми адресували Роману Юдкін та Олександру Тимофєєву.
- Складно відповісти однозначно, - вважає Роман. - Новоявлені веб-студії, звичайно ж, "віднімають хліб" у професіоналів, але в основному у одинаків. Або у таких же студій, як новоспечені "студенти-професіонали". Якщо ж мова йде про професійній студії, то у нас і наших колег є цілком чітка цільова аудиторія, стабільне коло гідних замовників. Раз вже ми скористалися "автомобільними" прикладами, то навряд чи менеджери Audi, наприклад, відчувають занепокоєння або роздратування, коли людина купує автомобіль ВАЗ. У кожного є своя ніша на ринку, кожен орієнтований на своє коло клієнтів.
Один з учасників дискусії був більш песимістичний і категоричний в оцінках:
- День у день все повторюється знову і знову. Чергова студія, черговий мінімум виконаних робіт (добре, якщо він взагалі є), чергові обіцянки зробити "сайт будь-якої складності за скромні гроші".
У результаті:
- З'являються погані сайти з жахливою якістю дизайну;
- З'являються "пальцастие ламери", пишаються своїми зліпленими "на колінах" сторінками (а частіше - поцупленими у відомих компаній, причому, поцупленими незграбно: так один з "кроликів" опублікував "свої" роботи, а в заголовку сторінки залишив назву компанії "Саратовелектросвязь ", у якій він, мабуть, цю сторіночку і" запозичив ");
- До тебе не приходять нові замовники, які в перспективі захочуть розвиватися і можуть заплатити і більше;
- Більше того, нові замовники не приходять у відомі і "дорогі" студії, тому що "ці буржуї зажрались, вона скока вимагають, а знайдемо-ка ми студента Васю і заплатимо йому в розмірі стипендії, ось Вася зрадіє".
Зрештою "ламери" збивають ціни, зовнішній вигляд саратовских сайтів вельми покручений, а ти та інші профі »не при справах".
- Я не Чорний Плащ, - відповів співрозмовнику Олександр Тимофєєв. - Я не збираюся рятувати світ від навали студентів вась, "гігастудій" і т.д. Сьогодні Вася зробив чергову саморобку за 100 рублів, завтра "гігастудія" зробила черговий портал для чергової кавказької автономії. Ну й молодці. Їм цікаво цим займатися за 100 рублів. Нехай займаються. Рівень якості сайтів, звичайно, від цього падає, але що ж тут поробиш? Крім "студентів вась" є й нормальні хлопці, які роблять якісні сайти. Імена їх теж відомі, займатися рекламою не буду. І це добре, що є вибір. Комусь хочеться дешево, комусь якісно. До того ж, є надія, що рано чи пізно вищезгадані "васі" подорослішають, поднаберутся досвіду ... Дивишся, і зміниться щось у цьому світі. А у мене вони роботу не віднімають. Моя робота - займатися сайтом компанії, в якій я працюю.
Що може порадити "Компьютерра + Саратов" тим підприємствам і організаціям, які хочуть отримати якісний веб-сайт і розмовляють про це з потенційним виконавцем?
Гасло "довіряй, але перевіряй" в даному випадку цілком доречний. Перевірте у виконавця повноваження та документи. Як реально називається підприємство, якому ви заплатите гроші? Чим воно займалося до того, як ощасливила вас пропозицією своїх послуг? Якими реальними технічними можливостями вони володіють?
Дайте почитати пропонований договір юристу. Уважно вивчіть технічне завдання (ТЗ) самі: чи достатньо виразно сформульовано опис кінцевого продукту? Неважливо, що йдеться про сферу, в якій, можливо, ви себе почуваєте не цілком упевнено: в тому-то й цінність якісного ТЗ, що опис умов і результату роботи має бути зрозуміло навіть неспеціалісту.
Оцініть свої можливості використання результату розробки. Якщо вам обіцяють сайт принести на дискеті, а далі, мовляв, розбирайтеся самі - подумайте, чи зможете самі розмістити його в інтернет. Проаналізуйте, яким чином ви зможете оновлювати інформацію на сайті, і чи надає вам виконавець таку можливість.
Поцікавтеся у організацій, які вже мають свій сайт, досвідом їх роботи з виконавцями.
Не слід свідомо вважати всіх шахраями. Якщо до вас звернулася з комерційною пропозицією починаюча веб-студія, яка просить за сайт менше, ніж аси саратовського веб-будівництва, не лякайтеся: можливо, ви - перший їхній клієнт, з якого почнеться ваш спільний шлях в інтернет. Просто прислухайтеся до порад в пунктах 1-4.
Ну а як бути чесним веб-студіям, які роблять тільки перші кроки і не крадуть чужих сайтів, не видають чужі розробки за свої?
Кажуть, відомий Артемій Лебедєв першим своїм замовникам показував портфоліо з якісних веб-сторінок, зроблених ним для інших фірм, які він насправді вигадав. Скажете, це обман?
- Портфоліо, що складається з робіт, зроблених для вигаданих фірм - це не обман, - вважає Олександр Тимофєєв. - У чому обман-то? Портфоліо, наскільки я розумію, призначений для того, щоб показати якість своїх робіт, а не список клієнтів, яких ти ощасливив. І оскільки якість роботи залишається якістю незалежно від того, зробив ти її для реальної контори або просто на дозвіллі намалював для себе, вважаю формулювання неправильною.
Є й інший спосіб. Обійдіть друзів і знайомих, у яких є своя фірма, і запропонуйте їм безкоштовно зробити веб-візитки. Зробивши 5-6 таких візиток, які сподобаються вашим знайомим, ви можете сміливо включати ці візитки в портфоліо. Тут вже ваша совість буде абсолютно чиста!
- Я думаю, що нова веб-студія може виходити на ринок тільки маючи достатній професійний рівень, - вважає Роман Юдкін. - Без прикладів робіт з вами ніхто не стане розмовляти. І ще: не пропонуйте послуги, які ви не зможете надати, а ціни на те, що пропонуєте, повинні відповідати вашому рівню професіоналізму.
Веб-стройка з точки зору фінінспектора
Отже, ви - керівник підприємства і потенційний замовник веб-сайту. Ви зустрілися з виконавцем, про все домовилися, і тепер ваша турбота - домогтися якісного виконання робіт, а турбота вашого бухгалтера - грамотно провести затрати.Давайте озброїмося журналами "Головбух", законодавством про податки і про рекламу і спробуємо розібратися, як обліковувати витрати на створення і зміст веб-сторінки і WWW-сервера.
"Компьютерра + Саратов" рекомендує вам віднести витрати на створення і підтримку сайту вашої компанії в групу витрат на рекламу. Що таке реклама?
Згідно зі статтею 2 Федерального закону від 18 липня 1995 N 108-ФЗ "Про рекламу", це - інформація про фізичну або юридичну особу, товари, ідеї і починання, яка повинна сприяти їх реалізації і призначена для невизначеного кола осіб. Її можна поширювати в будь-якій формі і за допомогою інших засобів. Таким чином, витрати на розробку та інформаційне наповнення веб-сайту вважаються рекламними. Ці витрати підприємство повинно нормувати з метою оподаткування прибутку. Крім того, з суми цих витрат обчислюється податок на рекламу. А ось витрати на підтримку веб-сайту в робочому стані (власне "хостинг") відносяться до витрат, пов'язаних з управлінням виробництвом. Такі витрати повністю включають до собівартості. Залишимо за дужками витрати, пов'язані з доступом в інтернет. Як правило, витрати на з'єднання вважаються витратами на оплату послуг зв'язку.
No comments:
Post a Comment