Завжди складно вибрати виконавця. Пара, трійка порад, які, можливо, допоможуть Вам визначитися.
Отже, на перший погляд є кілька варіантів:
- Зробити сайт самому, безкоштовно;
- Попросити зробити сайт знайомого чи родича практично за даром; Звернутися до «фахівця», який пообіцяє зробити сайт за 100 доларів;
- Замовити створення сайту у професіоналів.
Звичайно, розглядати перші три варіанти в даному матеріалі я не буду. Люди, які схильні вибирати подібні варіанти, як правило, не обтяжують себе прочитанням аналітичних статей.
Професіонали можуть бути різноманітними і залежно від завдання можна звернутися до того чи іншого фахівця. Безліч клієнтів, замовляючи сайт в "солідної" конторі, думаючи, що отримають гарантований результат, часто за досить чималі гроші отримують абсолютно незрозуміло що. Виробництво сайтів не вимагає особливо дорогого обладнання, воно вимагає спеціальних знань, (великі проекти спеціальних знань кількох осіб)
Звертаючись до фрілансера Ви ризикуєте так само, як якби Ви звернулися в організацію (тільки коштувати це буде Вам дешевше). Найчастіше сайт (домен) коштує набагато дорожче "офісу" і втрачати його (і власне обличчя, репутацію) хорошого фахівця просто не можна.
Залежно від завдання можна знайти просто дизайнера, який намалює Вам макет майбутнього сайту і Ви самі будете контролювати процес його верстки / програмирования іншим спеціалістом. Цей спосіб хоч і нібито зекономити Вам матеріальні засоби, вкрай трудомісткий і потребують досить чималих вкладень Вашого часу в процес (адже доведеться організовувати та перевіряти всю роботу особисто), другий спосіб це знайти фрілансера, який "збере" Ваш сайт "під ключ", таке цілком можливо, потрібно просто пошукати :) в цьому випадку Ви отримаєте ще й авторський нагляд над сайтом, у випадку з роботою з інтернет в компанії з виробництва сайтів Ви отримуєте авторський нагляд менеджера ..... безумовно і той і інший варіант мають позитивні сторони . Так само можна віддати готові (зверстані) шаблони сайту програмістів (в цьому випадку теж треба контролювати процес і писати технічне завдання .... поіншому Програмісти не працюють :)
Звернувшись до професіоналів Ви напевно задасте їм питання про ціну за сайт. Ціна - це один з найважливіших факторів, що впливають на вибір підрядника, але не варто визначатися тільки лише ціною.
"Скільки коштує сайт?" запитує кожен 9 клієнт з 10 ....
"Скільки вішати в грамах?":
- 100 кілобайт сайту - 100 уе;
- 200 кілобайт - 200 уе;
Такої відповіді чекає потенційний клієнт? ......
Багато компаній самі собі зробили поділ: сайт візитка, корпоративний сайт, інтернет магазин ітд. Але сайт візитка може бути корпоративним сайтом та інтернет магазин корпоративним сайтом :) Прайс лист існує тільки на шаблонні вироби зі стандартною системою оновлення - "платіть в касу" і Вам "виносять" хочете біленький, хочете зелененький на вибір - АЛЕ справа наліво картинку не переставити , зелененький в червоненькі чи не перефарбуватися і так далі. "Що виросло те виросло". "Ростет" зазвичай, наприклад на "Окрайці" рублів за 100 диск з шаблонами - можете купити самі і вибрати собі шаблонів без звернення в агентство (sorry якщо відкрив велику таємницю :) Відрізнити шаблон від нешаблонного можна мабуть з написів англійською мовою :) якщо Вам відразу надіслали дизайн майбутнього сайту і там всі написи англійською мовою - то такий сайт вже легко може бути у кого то другого. Цікаво, коли набравши, припустимо в Яндексі якийсь запит у видачі отримуємо пару трійку сайтів на одну тематику, зроблених з одного й того ж шаблону ...
Як сказав пам'ятається один з моїх знайомих у відповідь на посилання, яке я йому вислав "Судячи з сайту компанія несерйозна ..." Ну так не будемо боле про шаблони :)
Очевидно, що Вам потрібен не просто сайт як такої, а ефективний майданчик для представлення Ваших інтересів в Інтернеті. Замовивши сайт подешевше ви ризикуєте придбати тільки головний біль або ж просто розчаруватися в можливостях Інтернету. До вибору розробника web-сайту потрібно підходити також, як і до вибору довгострокового партнера. Сайт може розвиватися надалі, набувати нові можливості. Тому обраний Вами розробник в ідеалі повинен пропонувати комплексні послуги.
Вибираючи web-студію, поцікавтеся відповідями на наступні питання:
Як гарантується безперебійна робота сайту? Нерідко зміни в сайті необхідно внести негайно.
Як захищений сайт від несанкціонованого доступу? Як забезпечується збереження даних?
Чи надає компанія весь комплекс послуг? Крім самого сайту необхідно зареєструвати його доменне ім'я, розмістити в Інтернеті і зареєструвати в основних пошукових системах і каталогах.
Що входить в гарантійне обслуговування сайту?
Які етапи включає в себе робота над сайтом, як здійснюється робота над ним?
Не забудьте ознайомитися з уже зробленими студією роботами - це дозволить оцінити досвід і стиль роботи web-студії. При цьому потрібно переконатися, що показані Вам роботи дійсно зроблені саме цією студією - як правило, це зазначено на сайті в нижній частині сторінки.
Оцініть роботи, зроблені студією. Чи всі в них нормально? Працездатні чи сайти? Чи пошук по сайту, форми зворотного зв'язку? Чи зручні сайти відвідувачам?
Взагалі сайт - це багато в чому творчий проект. І оцінювати сайти з якоїсь стандартної шкалою неможливо. Тому однозначної оцінки портфоліо студії просто не може бути. Але портфоліо допоможе оцінити можливості студії і її стиль, який або доведеться Вам до душі, або ні. Так само не варто забувати, що портфоліо студії це найчастіше "бажання клієнтів", іноді нажаль не наближають сайт до ідеалу ..
Дізнавшись відповіді на вищенаведені питання коло потенційних виконавців істотно знизитися. Однак навряд чи він скоротитися до однієї студії.
Розгляньте важливе питання вартістю сайту. Слід поставитися з настороженістю, якщо сайт вам обіцяють зробити за невеликі гроші (менше 200-300 доларів). Подібні ціни просто нерентабельні. Однак просто висока вартість сайту не обов'язково говорить про його якість. Необхідно уточнювати, що саме входить в ціну сайту.
Крім питань, які Ви готові задати майбутньому розробнику Вашого сайту, є ще й питання, які він поставить Вам. Тому з ними бажано визначитися заздалегідь.
Навіщо Вам потрібен сайт? Тільки лише «щоб був» або для розвитку бізнесу? Чи буде він просто представляти Вашу організацію або ж через нього будуть вестися продажу, пошук нових клієнтів та партнерів?
Перед початком роботи над сайтом необхідно продумати зміст розділів сайту. Можливо, навіть намалювати докладне меню сайту - хоча в цьому Вам вже може посприяти розробник сайту, у якого є значний досвід в цьому. Але тільки Ви можете визначити, що саме слід опублікувати на сайті. Яка інформація буде доступна всім відвідувачам сайту? Які послуги Ви пропонуєте? Яку інформацію про Вашу компанію слід розмістити?
Буде краще, якщо Ви зможете створити технічне завдання на сайт. Це дозволить уникнути можливих конфліктів з виконавцем. У технічному завданні повинно бути відображено наступне:
- Мета сайту;
- Структура сайту;
- Маршрути пересування користувачів по сайту
- Вимоги (або побажання) до дизайну;
- Способи взаємодії з відвідувачами сайту;
- Технічне завдання бажано складати разом з творцями сайту. Вони допоможуть вирішити виникаючі у Вас питання і запропонують вирішення деяких проблем.
Взагалі чим щільніше Ви будете співпрацювати з виконавцем - тим краще. Співпраця, наприклад, з дизайнером, дозволить створити сайт який буде хорошим компромісом між ідеями дизайнера і Вашими уявленнями про сайт. Тут, правда, виникає спокуса вказувати дизайнеру як і що робити - цього слід всіляко уникати. Але можна, наприклад, показати дизайнеру якісь сайти, які припали Вам до душі. Не забудьте надати йому Ваш логотип, рекламні матеріали, візитки та буклети в загальному НІЖ більше інформації - тим краще.
Потрібно замовляти такий сайт, який згодом можна буде змінити. Якщо ви збираєтеся регулярно міняти вміст сайту - розміщувати новини, додавати розділи - то про це потрібно заздалегідь поінформувати. Деякі, особливо красиві сайти, просто не припускають додавання нових сторінок або розділів.
Не забудьте попросити розробника продемонструвати, як поміщати на сайт новий розділ / сторінку, як оновлювати прайс-лист і т.п. Механізм модифікації інформації повинен бути просто і зрозумілий.
Бажано, щоб щойно створений сайт з'явився в Інтернеті в режимі тестування. Ваші знайомі та друзі зможуть помітити можливі помилки першими. Крім того, необхідно переглянути сайт на різних комп'ютерах і в різних браузерах - сайт може виглядати по-різному.
Всі помічені при тесті помилки потрібно обов'язково записати і відправити розробнику сайту.
У Вас є сайт, тепер варто подумати про його просування в пошукових системах. Це найвигідніший спосіб залучення потенційних покупців товарів і послуг.
Оптимізація сайту включає в себе наступні етапи:
- Підготовка та аналіз інформації
- Аналіз тематичного сегмента наявного сайту
- Позиціонування сайту
- Складання семантичного ядра пошукових запитів
- Оптимізація для цільової аудиторії
- Рекомендації по текстовому наповненню сайту
- Рекомендації про надання додаткових сервісів і послуг
- Просування в пошукових системах
- Зміна сайту з урахуванням розроблених вимог навігації
- Зміна структури сайту для найкращого сприйняття сайту пошуковими «роботами»
- Оптимізація сторінок сайту - заголовки та описи сторінок, зміна контенту відповідно до вимог пошукової оптимізації
- Робота з ключовими словами, їх візуальним і внутрішнім поданням
- Загальна оцінка тексту з точки зору користувача - читаність, сприйняття і т.п.
- Оптимізація зовнішніх чинників (link popularity - реєстрація в пошукових системах, каталогах)
- Просування сайту (розміщення новин, прес-релізів та інших публікацій на інших сайтах)
- Підтримка
- Аналіз виконаної роботи і коректування вибраних методів
- Аналіз ефективності рекламних майданчиків і вибір найбільш ефективних
Знову таки постає питання про пошук виконавця і ціною його послуг. Інтернет повний пропозиціями про розкручування сайтів.
Що варто врахувати при виборі виконавця по просуванню вашого сайту:
1 - наскільки сам сайт потенційного виконавця розкручений - подивіться, якщо за ключовим словом він знаходиться далі 2 сторінки, мабуть не варто серйозно сприймати пропозицію про просування сайту в пошукових системах. Так само варто звичайно врахувати, що сайти можуть просувати далеко не по одному запиту, тому по одному словосполученню сайт може бути на першій сторінці видачі, а за іншими далі другий.
2 - Так само як і у випадку з дизайном вивчіть "портфоліо" з розкрутки сайтів даного потенційного виконавця
3 - Ціна послуг. Якщо ціна занадто низька, то швидше за все на вашому сайті потренуються, отримають гроші і Ви можете так і не побачити звітного результату. Не секрет, що пошукова оптимізація процес дуже трудомісткий і теж повинен бути рейнтабельним. При дуже низькій вартості це швидше за все будуть так звані "чорні" методи оптимізації - масові розсилки повідомлень по гостьовим книгам і.т.п. Зазвичай це дає тимчасовий ефект - сайт піднімається у видачі пошукової машини - але алгоритм видачі змінюється і за такі дії Ваш сайт може бути просто "забанений" закритий для індексації пошуковою машиною, або його результат у видачі сильно впаде.
ВАЖЛИВО: серйозний фахівець з пошукової оптимізації врятли візьме сайт, який розкручував хто інший до нього - невідомо, які дії робилися з сайтом - тому важко давати якісь гарантії потрапляння в ту чи іншу позицію у видачі пошукової машини.
Отже Підсумував: нічого нового, думаю тут немає :) всі чудово знають, що безкоштовний сир ..... Але інколи так адже хочеться, правда? І "щоб не пив, не курив і квіти завжди дарував ........".
Я не закликаю ВСІМ робити сайти за 100000! Я за баланс, якість і професіаналізм у всьому.
Отже, на перший погляд є кілька варіантів:
- Зробити сайт самому, безкоштовно;
- Попросити зробити сайт знайомого чи родича практично за даром; Звернутися до «фахівця», який пообіцяє зробити сайт за 100 доларів;
- Замовити створення сайту у професіоналів.
Звичайно, розглядати перші три варіанти в даному матеріалі я не буду. Люди, які схильні вибирати подібні варіанти, як правило, не обтяжують себе прочитанням аналітичних статей.
Професіонали можуть бути різноманітними і залежно від завдання можна звернутися до того чи іншого фахівця. Безліч клієнтів, замовляючи сайт в "солідної" конторі, думаючи, що отримають гарантований результат, часто за досить чималі гроші отримують абсолютно незрозуміло що. Виробництво сайтів не вимагає особливо дорогого обладнання, воно вимагає спеціальних знань, (великі проекти спеціальних знань кількох осіб)
Звертаючись до фрілансера Ви ризикуєте так само, як якби Ви звернулися в організацію (тільки коштувати це буде Вам дешевше). Найчастіше сайт (домен) коштує набагато дорожче "офісу" і втрачати його (і власне обличчя, репутацію) хорошого фахівця просто не можна.
Залежно від завдання можна знайти просто дизайнера, який намалює Вам макет майбутнього сайту і Ви самі будете контролювати процес його верстки / програмирования іншим спеціалістом. Цей спосіб хоч і нібито зекономити Вам матеріальні засоби, вкрай трудомісткий і потребують досить чималих вкладень Вашого часу в процес (адже доведеться організовувати та перевіряти всю роботу особисто), другий спосіб це знайти фрілансера, який "збере" Ваш сайт "під ключ", таке цілком можливо, потрібно просто пошукати :) в цьому випадку Ви отримаєте ще й авторський нагляд над сайтом, у випадку з роботою з інтернет в компанії з виробництва сайтів Ви отримуєте авторський нагляд менеджера ..... безумовно і той і інший варіант мають позитивні сторони . Так само можна віддати готові (зверстані) шаблони сайту програмістів (в цьому випадку теж треба контролювати процес і писати технічне завдання .... поіншому Програмісти не працюють :)
Звернувшись до професіоналів Ви напевно задасте їм питання про ціну за сайт. Ціна - це один з найважливіших факторів, що впливають на вибір підрядника, але не варто визначатися тільки лише ціною.
"Скільки коштує сайт?" запитує кожен 9 клієнт з 10 ....
"Скільки вішати в грамах?":
- 100 кілобайт сайту - 100 уе;
- 200 кілобайт - 200 уе;
Такої відповіді чекає потенційний клієнт? ......
Багато компаній самі собі зробили поділ: сайт візитка, корпоративний сайт, інтернет магазин ітд. Але сайт візитка може бути корпоративним сайтом та інтернет магазин корпоративним сайтом :) Прайс лист існує тільки на шаблонні вироби зі стандартною системою оновлення - "платіть в касу" і Вам "виносять" хочете біленький, хочете зелененький на вибір - АЛЕ справа наліво картинку не переставити , зелененький в червоненькі чи не перефарбуватися і так далі. "Що виросло те виросло". "Ростет" зазвичай, наприклад на "Окрайці" рублів за 100 диск з шаблонами - можете купити самі і вибрати собі шаблонів без звернення в агентство (sorry якщо відкрив велику таємницю :) Відрізнити шаблон від нешаблонного можна мабуть з написів англійською мовою :) якщо Вам відразу надіслали дизайн майбутнього сайту і там всі написи англійською мовою - то такий сайт вже легко може бути у кого то другого. Цікаво, коли набравши, припустимо в Яндексі якийсь запит у видачі отримуємо пару трійку сайтів на одну тематику, зроблених з одного й того ж шаблону ...
Як сказав пам'ятається один з моїх знайомих у відповідь на посилання, яке я йому вислав "Судячи з сайту компанія несерйозна ..." Ну так не будемо боле про шаблони :)
Очевидно, що Вам потрібен не просто сайт як такої, а ефективний майданчик для представлення Ваших інтересів в Інтернеті. Замовивши сайт подешевше ви ризикуєте придбати тільки головний біль або ж просто розчаруватися в можливостях Інтернету. До вибору розробника web-сайту потрібно підходити також, як і до вибору довгострокового партнера. Сайт може розвиватися надалі, набувати нові можливості. Тому обраний Вами розробник в ідеалі повинен пропонувати комплексні послуги.
Вибираючи web-студію, поцікавтеся відповідями на наступні питання:
Як гарантується безперебійна робота сайту? Нерідко зміни в сайті необхідно внести негайно.
Як захищений сайт від несанкціонованого доступу? Як забезпечується збереження даних?
Чи надає компанія весь комплекс послуг? Крім самого сайту необхідно зареєструвати його доменне ім'я, розмістити в Інтернеті і зареєструвати в основних пошукових системах і каталогах.
Що входить в гарантійне обслуговування сайту?
Які етапи включає в себе робота над сайтом, як здійснюється робота над ним?
Не забудьте ознайомитися з уже зробленими студією роботами - це дозволить оцінити досвід і стиль роботи web-студії. При цьому потрібно переконатися, що показані Вам роботи дійсно зроблені саме цією студією - як правило, це зазначено на сайті в нижній частині сторінки.
Оцініть роботи, зроблені студією. Чи всі в них нормально? Працездатні чи сайти? Чи пошук по сайту, форми зворотного зв'язку? Чи зручні сайти відвідувачам?
Взагалі сайт - це багато в чому творчий проект. І оцінювати сайти з якоїсь стандартної шкалою неможливо. Тому однозначної оцінки портфоліо студії просто не може бути. Але портфоліо допоможе оцінити можливості студії і її стиль, який або доведеться Вам до душі, або ні. Так само не варто забувати, що портфоліо студії це найчастіше "бажання клієнтів", іноді нажаль не наближають сайт до ідеалу ..
Дізнавшись відповіді на вищенаведені питання коло потенційних виконавців істотно знизитися. Однак навряд чи він скоротитися до однієї студії.
Розгляньте важливе питання вартістю сайту. Слід поставитися з настороженістю, якщо сайт вам обіцяють зробити за невеликі гроші (менше 200-300 доларів). Подібні ціни просто нерентабельні. Однак просто висока вартість сайту не обов'язково говорить про його якість. Необхідно уточнювати, що саме входить в ціну сайту.
Крім питань, які Ви готові задати майбутньому розробнику Вашого сайту, є ще й питання, які він поставить Вам. Тому з ними бажано визначитися заздалегідь.
Навіщо Вам потрібен сайт? Тільки лише «щоб був» або для розвитку бізнесу? Чи буде він просто представляти Вашу організацію або ж через нього будуть вестися продажу, пошук нових клієнтів та партнерів?
Перед початком роботи над сайтом необхідно продумати зміст розділів сайту. Можливо, навіть намалювати докладне меню сайту - хоча в цьому Вам вже може посприяти розробник сайту, у якого є значний досвід в цьому. Але тільки Ви можете визначити, що саме слід опублікувати на сайті. Яка інформація буде доступна всім відвідувачам сайту? Які послуги Ви пропонуєте? Яку інформацію про Вашу компанію слід розмістити?
Буде краще, якщо Ви зможете створити технічне завдання на сайт. Це дозволить уникнути можливих конфліктів з виконавцем. У технічному завданні повинно бути відображено наступне:
- Мета сайту;
- Структура сайту;
- Маршрути пересування користувачів по сайту
- Вимоги (або побажання) до дизайну;
- Способи взаємодії з відвідувачами сайту;
- Технічне завдання бажано складати разом з творцями сайту. Вони допоможуть вирішити виникаючі у Вас питання і запропонують вирішення деяких проблем.
Взагалі чим щільніше Ви будете співпрацювати з виконавцем - тим краще. Співпраця, наприклад, з дизайнером, дозволить створити сайт який буде хорошим компромісом між ідеями дизайнера і Вашими уявленнями про сайт. Тут, правда, виникає спокуса вказувати дизайнеру як і що робити - цього слід всіляко уникати. Але можна, наприклад, показати дизайнеру якісь сайти, які припали Вам до душі. Не забудьте надати йому Ваш логотип, рекламні матеріали, візитки та буклети в загальному НІЖ більше інформації - тим краще.
Потрібно замовляти такий сайт, який згодом можна буде змінити. Якщо ви збираєтеся регулярно міняти вміст сайту - розміщувати новини, додавати розділи - то про це потрібно заздалегідь поінформувати. Деякі, особливо красиві сайти, просто не припускають додавання нових сторінок або розділів.
Не забудьте попросити розробника продемонструвати, як поміщати на сайт новий розділ / сторінку, як оновлювати прайс-лист і т.п. Механізм модифікації інформації повинен бути просто і зрозумілий.
Бажано, щоб щойно створений сайт з'явився в Інтернеті в режимі тестування. Ваші знайомі та друзі зможуть помітити можливі помилки першими. Крім того, необхідно переглянути сайт на різних комп'ютерах і в різних браузерах - сайт може виглядати по-різному.
Всі помічені при тесті помилки потрібно обов'язково записати і відправити розробнику сайту.
У Вас є сайт, тепер варто подумати про його просування в пошукових системах. Це найвигідніший спосіб залучення потенційних покупців товарів і послуг.
Оптимізація сайту включає в себе наступні етапи:
- Підготовка та аналіз інформації
- Аналіз тематичного сегмента наявного сайту
- Позиціонування сайту
- Складання семантичного ядра пошукових запитів
- Оптимізація для цільової аудиторії
- Рекомендації по текстовому наповненню сайту
- Рекомендації про надання додаткових сервісів і послуг
- Просування в пошукових системах
- Зміна сайту з урахуванням розроблених вимог навігації
- Зміна структури сайту для найкращого сприйняття сайту пошуковими «роботами»
- Оптимізація сторінок сайту - заголовки та описи сторінок, зміна контенту відповідно до вимог пошукової оптимізації
- Робота з ключовими словами, їх візуальним і внутрішнім поданням
- Загальна оцінка тексту з точки зору користувача - читаність, сприйняття і т.п.
- Оптимізація зовнішніх чинників (link popularity - реєстрація в пошукових системах, каталогах)
- Просування сайту (розміщення новин, прес-релізів та інших публікацій на інших сайтах)
- Підтримка
- Аналіз виконаної роботи і коректування вибраних методів
- Аналіз ефективності рекламних майданчиків і вибір найбільш ефективних
Знову таки постає питання про пошук виконавця і ціною його послуг. Інтернет повний пропозиціями про розкручування сайтів.
Що варто врахувати при виборі виконавця по просуванню вашого сайту:
1 - наскільки сам сайт потенційного виконавця розкручений - подивіться, якщо за ключовим словом він знаходиться далі 2 сторінки, мабуть не варто серйозно сприймати пропозицію про просування сайту в пошукових системах. Так само варто звичайно врахувати, що сайти можуть просувати далеко не по одному запиту, тому по одному словосполученню сайт може бути на першій сторінці видачі, а за іншими далі другий.
2 - Так само як і у випадку з дизайном вивчіть "портфоліо" з розкрутки сайтів даного потенційного виконавця
3 - Ціна послуг. Якщо ціна занадто низька, то швидше за все на вашому сайті потренуються, отримають гроші і Ви можете так і не побачити звітного результату. Не секрет, що пошукова оптимізація процес дуже трудомісткий і теж повинен бути рейнтабельним. При дуже низькій вартості це швидше за все будуть так звані "чорні" методи оптимізації - масові розсилки повідомлень по гостьовим книгам і.т.п. Зазвичай це дає тимчасовий ефект - сайт піднімається у видачі пошукової машини - але алгоритм видачі змінюється і за такі дії Ваш сайт може бути просто "забанений" закритий для індексації пошуковою машиною, або його результат у видачі сильно впаде.
ВАЖЛИВО: серйозний фахівець з пошукової оптимізації врятли візьме сайт, який розкручував хто інший до нього - невідомо, які дії робилися з сайтом - тому важко давати якісь гарантії потрапляння в ту чи іншу позицію у видачі пошукової машини.
Отже Підсумував: нічого нового, думаю тут немає :) всі чудово знають, що безкоштовний сир ..... Але інколи так адже хочеться, правда? І "щоб не пив, не курив і квіти завжди дарував ........".
Я не закликаю ВСІМ робити сайти за 100000! Я за баланс, якість і професіаналізм у всьому.
No comments:
Post a Comment