В інтернеті кожен - рекламіст самого себе.
Всі тварини поділяються на:
належать Імператору
бальзамували
приручених
молочних поросят
сирен
казкових
бродячих собак
бігають, як божевільні
незліченних
намальованих тонким пензликом з верблюжої вовни
які розбили вазу
здалеку здаються мухами
"Небесна імперія добродійних знань"
І адже зовсім справедлива систематика ...
Систематика - складна штука. З одного боку - багатьом хочеться, щоб все було розкладено по поличках і в будь-який момент часу було відомо - що як називається і в якій взаємозв'язку з рештою світу складається. З іншого боку - світ занадто великий, виник давно, і хто його знає, в яких зв'язках насправді воно все складається?
Всі реклама поділяється на:
Вдалу, тобто яка принесла продажу рекламованого товару і прибуток
Цільову, тобто орієнтовану на зацікавлених у даному товарі чи послузі людей. Навіть якщо вони не зробили замовлення прямо зараз, вони запам'ятають і в потрібний момент звернуться
Потрапляє в потрібний час у потрібному місці
Креативну, коли людина, що зіткнувся з рекламним оголошенням втрачає дар мови і почуття орієнтації в просторі, і ходить, повторюючи весь час одну лише фразу "Ось це так!"
Приховану
Нав'язливу
Дуже нав'язливу
Бездарну
Недолугу
Перші п'ять нас цілком радують і виконують безліч корисних для розвитку суспільства функцій. Останні чотири - викликають негативні емоції як у замовників реклами, так і у простих споживачів.
Природно, що будь-який замовник реклами в здоровому розумі й твердій пам'яті, бажає, щоб його реклама була вдалою, і його мало цікавлять подробиці, хто, як і яким способом зробить йому саме таку рекламу. А будь-який споживач - буде радий потрібної рекламі і з цікавістю подивиться на рекламу креативну.
Що таке реклама? В енциклопедії від Кирила і Мефодія, в розділі "Економіка" є ось таке визначення: "Відкрите оповіщення про товар, послуги, яке проводиться з використанням різних засобів: окремих видань (проспекти, каталоги, плакати, листівки), періодичної преси (статті, оголошення , вкладки), кіно, телебачення, радіо, зовнішньої, прямий поштової реклами і т.д. Дієвість Реклами залежить від її цілеспрямованості, влучності. Реклама є складовою частиною маркетингу, що забезпечує просування товару на ринку. "
Тоді що ж таке "Реклама в інтернеті"? Очевидно, все те ж саме, але замість "різних засобів" підставляємо "інтернет". Виходить: "Реклама в інтернеті - це відкрите оповіщення про товар, послуги, яке проводиться з використанням будь-яких можливостей інтернету: окремих сайтів, каталогів, пошукових систем, періодичних видань, статей, оголошень, гіперпосилань, банерів, рекламних сторінок, інтерактивних роликів, ігор, прямої поштової розсилки і т.д. Дієвість Реклами залежить від її цілеспрямованості, влучності. Реклама є складовою частиною маркетингу, що забезпечує просування товару на ринку. "
Так яка ж реклама буває в інтернеті? А з чиєї точки зору? З точки зору рекламодавця - вдала і невдала. З точки зору споживача - потрібна і нав'язлива. З точки зору рекламного майданчика - дорога і дешева .... Є тільки одне коло людей, для яких цієї систематики мало. Це коло - люди і компанії, що професійно займаються рекламою в інтернеті. Бо вони більш всіх інших зацікавлені в тому, щоб та реклама, яку вони роблять - працювала. Щоб той рекламодавець, який прийшов до них одного разу - приходив знову і знову і приводив своїх колег.
Реклама в інтернеті необхідна і займаються їй практично все підряд. В тій чи іншій мірі рекламою займаються програмісти, дизайнери, журналісти та студенти. Питання тільки в тому, скільки і яких питань задає собі той чи інший "рекламіст", створюючи і розміщуючи рекламу.
Дизайнери малюють красиві з їхньої точки зору банери і в чомусь навіть геніальні флеш-заставки. Журналісти придумують слогани і нестандартні способи залучення публіки, що нудьгує - вікторини, розіграші, лотереї. Студенти, озброївшись калькулятором, вираховують в якій банерної мережі краще купити півмільйона показів - де дешевше і де легше. Мало хто з них намагається розібратися в тонкощах рекламованого товару. Одні й ті ж банери використовують спочатку для реклами тільки що відкрився сайту знайомств, потім - для реклами стільникових телефонів, потім - для реклами міні-пивзаводів і розміщуються все в тих же банерних мережах. Ефект - мінімальний.
А як же "реклама є складовою частиною маркетингу"? І "дієвість реклами залежить від її цілеспрямованості"? Забувають .... Непрофесіоналові простіше випросити пару сотень баксів у нічого не розуміючого клієнта і наобіцяти йому назавтра золоті гори, ніж довго і послідовно з'ясовувати всі переваги товару, обчислювати його цільову аудиторію, дивитися і знову обчислювати шляху цієї цільової аудиторії, а потім експериментувати з різними рекламними майданчиками та різними видами реклами, різної кольоровою гамою і новими текстами ....
Професійна реклама відрізняється системним підходом - план рекламної кампанії ретельно продумується, рекламований товар і його цільова аудиторія - вивчаються. Професіонал несе відповідальність за те, що він робить. Якщо реклама виявилася неефективною - цей клієнт не тільки сам не прийде, він ще і всім своїм колегам-партнерам розповість про те, як він пролетів з цієї інтернет-рекламою.
Останнім часом з'явилося два напрямки розвитку фахівців в інтернет-рекламі.
Перше - спеціалізація рекламних агентств тільки на рекламі в інтернеті. Ці агентства змогли накопичити солідний досвід вже проведених рекламних кампаній, багато чому навчилися на власних шишках і на власних перемогах. Вони чітко знають, що таке реклама, в їх штаті є професійні рекламісти і психологи. І крім того, вони добре знають інтернет - наявні рекламні майданчики, їх ефективність. Вони відразу ж можуть сказати, що реклама он-лайнових ігор на РБК буде неефективна. Як втім, і реклама он-лайнової торгівлі акціями на ігровому сайті. А потім багатозначно додадуть: "Хоча, звичайно, це багато в чому залежить від креативу". Такі рекламні агентства здатні придумати самі чудові рекламні ходи, нестандартні акції та рекламні експерименти.
Друге - девелоперські компанії повного циклу. Вони виросли зі студій веб-дизайну, які створивши сайт для свого клієнта не кинули його як кошеня в безкрайнє море інтернету, а залишилися з клієнтом поруч. Такі компанії розробляють для клієнта дизайн та інформаційну структуру сайту, наповнюють його контентом, адаптуючи те, що хоче клієнт, під сприйняття в інтернеті. Розміщують сайт клієнта в мережі. Оновлюють і підтримують його. І коли вони беруться за рекламу своїх клієнтів - вони чітко знають і свого клієнта, і його товар, і цільову аудиторію і її запити. Реклама в таких фірмах йде в ході природного розвитку, рекламні оголошення і банери створюються чітко дотримуючись вже наявний корпоративний стиль клієнта. Реклама - це просування клієнта, його сайту і товару в мережі, елемент загального, єдиного маркетингу. А не стихійне лихо.
Реклама в інтернеті - безумовно необхідна. Але по-різному. Інтернет-ресурси повинні рекламуватися ширше і помітніше. Інтернет-магазини - розумніше і націлено на конкретного покупця. Сайти невеликих оф-лайнових підприємств - зовсім по-іншому. Але обов'язково професійно.
Всі тварини поділяються на:
належать Імператору
бальзамували
приручених
молочних поросят
сирен
казкових
бродячих собак
бігають, як божевільні
незліченних
намальованих тонким пензликом з верблюжої вовни
які розбили вазу
здалеку здаються мухами
"Небесна імперія добродійних знань"
І адже зовсім справедлива систематика ...
Систематика - складна штука. З одного боку - багатьом хочеться, щоб все було розкладено по поличках і в будь-який момент часу було відомо - що як називається і в якій взаємозв'язку з рештою світу складається. З іншого боку - світ занадто великий, виник давно, і хто його знає, в яких зв'язках насправді воно все складається?
Всі реклама поділяється на:
Вдалу, тобто яка принесла продажу рекламованого товару і прибуток
Цільову, тобто орієнтовану на зацікавлених у даному товарі чи послузі людей. Навіть якщо вони не зробили замовлення прямо зараз, вони запам'ятають і в потрібний момент звернуться
Потрапляє в потрібний час у потрібному місці
Креативну, коли людина, що зіткнувся з рекламним оголошенням втрачає дар мови і почуття орієнтації в просторі, і ходить, повторюючи весь час одну лише фразу "Ось це так!"
Приховану
Нав'язливу
Дуже нав'язливу
Бездарну
Недолугу
Перші п'ять нас цілком радують і виконують безліч корисних для розвитку суспільства функцій. Останні чотири - викликають негативні емоції як у замовників реклами, так і у простих споживачів.
Природно, що будь-який замовник реклами в здоровому розумі й твердій пам'яті, бажає, щоб його реклама була вдалою, і його мало цікавлять подробиці, хто, як і яким способом зробить йому саме таку рекламу. А будь-який споживач - буде радий потрібної рекламі і з цікавістю подивиться на рекламу креативну.
Що таке реклама? В енциклопедії від Кирила і Мефодія, в розділі "Економіка" є ось таке визначення: "Відкрите оповіщення про товар, послуги, яке проводиться з використанням різних засобів: окремих видань (проспекти, каталоги, плакати, листівки), періодичної преси (статті, оголошення , вкладки), кіно, телебачення, радіо, зовнішньої, прямий поштової реклами і т.д. Дієвість Реклами залежить від її цілеспрямованості, влучності. Реклама є складовою частиною маркетингу, що забезпечує просування товару на ринку. "
Тоді що ж таке "Реклама в інтернеті"? Очевидно, все те ж саме, але замість "різних засобів" підставляємо "інтернет". Виходить: "Реклама в інтернеті - це відкрите оповіщення про товар, послуги, яке проводиться з використанням будь-яких можливостей інтернету: окремих сайтів, каталогів, пошукових систем, періодичних видань, статей, оголошень, гіперпосилань, банерів, рекламних сторінок, інтерактивних роликів, ігор, прямої поштової розсилки і т.д. Дієвість Реклами залежить від її цілеспрямованості, влучності. Реклама є складовою частиною маркетингу, що забезпечує просування товару на ринку. "
Так яка ж реклама буває в інтернеті? А з чиєї точки зору? З точки зору рекламодавця - вдала і невдала. З точки зору споживача - потрібна і нав'язлива. З точки зору рекламного майданчика - дорога і дешева .... Є тільки одне коло людей, для яких цієї систематики мало. Це коло - люди і компанії, що професійно займаються рекламою в інтернеті. Бо вони більш всіх інших зацікавлені в тому, щоб та реклама, яку вони роблять - працювала. Щоб той рекламодавець, який прийшов до них одного разу - приходив знову і знову і приводив своїх колег.
Реклама в інтернеті необхідна і займаються їй практично все підряд. В тій чи іншій мірі рекламою займаються програмісти, дизайнери, журналісти та студенти. Питання тільки в тому, скільки і яких питань задає собі той чи інший "рекламіст", створюючи і розміщуючи рекламу.
Дизайнери малюють красиві з їхньої точки зору банери і в чомусь навіть геніальні флеш-заставки. Журналісти придумують слогани і нестандартні способи залучення публіки, що нудьгує - вікторини, розіграші, лотереї. Студенти, озброївшись калькулятором, вираховують в якій банерної мережі краще купити півмільйона показів - де дешевше і де легше. Мало хто з них намагається розібратися в тонкощах рекламованого товару. Одні й ті ж банери використовують спочатку для реклами тільки що відкрився сайту знайомств, потім - для реклами стільникових телефонів, потім - для реклами міні-пивзаводів і розміщуються все в тих же банерних мережах. Ефект - мінімальний.
А як же "реклама є складовою частиною маркетингу"? І "дієвість реклами залежить від її цілеспрямованості"? Забувають .... Непрофесіоналові простіше випросити пару сотень баксів у нічого не розуміючого клієнта і наобіцяти йому назавтра золоті гори, ніж довго і послідовно з'ясовувати всі переваги товару, обчислювати його цільову аудиторію, дивитися і знову обчислювати шляху цієї цільової аудиторії, а потім експериментувати з різними рекламними майданчиками та різними видами реклами, різної кольоровою гамою і новими текстами ....
Професійна реклама відрізняється системним підходом - план рекламної кампанії ретельно продумується, рекламований товар і його цільова аудиторія - вивчаються. Професіонал несе відповідальність за те, що він робить. Якщо реклама виявилася неефективною - цей клієнт не тільки сам не прийде, він ще і всім своїм колегам-партнерам розповість про те, як він пролетів з цієї інтернет-рекламою.
Останнім часом з'явилося два напрямки розвитку фахівців в інтернет-рекламі.
Перше - спеціалізація рекламних агентств тільки на рекламі в інтернеті. Ці агентства змогли накопичити солідний досвід вже проведених рекламних кампаній, багато чому навчилися на власних шишках і на власних перемогах. Вони чітко знають, що таке реклама, в їх штаті є професійні рекламісти і психологи. І крім того, вони добре знають інтернет - наявні рекламні майданчики, їх ефективність. Вони відразу ж можуть сказати, що реклама он-лайнових ігор на РБК буде неефективна. Як втім, і реклама он-лайнової торгівлі акціями на ігровому сайті. А потім багатозначно додадуть: "Хоча, звичайно, це багато в чому залежить від креативу". Такі рекламні агентства здатні придумати самі чудові рекламні ходи, нестандартні акції та рекламні експерименти.
Друге - девелоперські компанії повного циклу. Вони виросли зі студій веб-дизайну, які створивши сайт для свого клієнта не кинули його як кошеня в безкрайнє море інтернету, а залишилися з клієнтом поруч. Такі компанії розробляють для клієнта дизайн та інформаційну структуру сайту, наповнюють його контентом, адаптуючи те, що хоче клієнт, під сприйняття в інтернеті. Розміщують сайт клієнта в мережі. Оновлюють і підтримують його. І коли вони беруться за рекламу своїх клієнтів - вони чітко знають і свого клієнта, і його товар, і цільову аудиторію і її запити. Реклама в таких фірмах йде в ході природного розвитку, рекламні оголошення і банери створюються чітко дотримуючись вже наявний корпоративний стиль клієнта. Реклама - це просування клієнта, його сайту і товару в мережі, елемент загального, єдиного маркетингу. А не стихійне лихо.
Реклама в інтернеті - безумовно необхідна. Але по-різному. Інтернет-ресурси повинні рекламуватися ширше і помітніше. Інтернет-магазини - розумніше і націлено на конкретного покупця. Сайти невеликих оф-лайнових підприємств - зовсім по-іншому. Але обов'язково професійно.
No comments:
Post a Comment