Комерційний сайт
Так уже повелося, що з точки зору бізнесу, будь-який комерційний продукт, будь то помідор або інтернет-сайт, це насамперед засіб для отримання прибутку, а вже потім - предмет споживання. Але без споживання немає і самого комерційного продукту. Як немає і прибутку, і все, що випливає з самого поняття купівлі-продажу.
А, оскільки, з цим ніхто, я думаю, сперечатися не буде, то опишемо перший постулат створення комерційного сайту. Інтернет-представництво фірми повинно бути затребуване споживачами, інакше всі витрати на створення і функціонування сайту можуть виявитися прямими збитками.
Вельми простий, на перший погляд, теза про затребуваність, насправді розуміється далеко не так однознано, як здається. У підсумку, створюються електронні магазини, які просто не потрібні покупцям, організовуються віртуальні біржі, де не відбуваються угоди. І навіть звичайні фірмові офіційні сайти лежать десь на серверах в якості пам'ятників розпальцівки.
Похоронних справ майстра
Скільки ж грошей виявилося поховано під обіцянками веб-студій і веб-майстрів? За найскромнішими підрахунками їх набирається кілька мільйонів доларів. Боюся, що я навіть сильно применшив цифру, але точніше сказати дуже складно.
Не вірите? Тоді зайдіть на сайт рейтингів Top.List.Ru в розділ "Діловий світ" або на сервер Rax.Ru на сторінку "Підприємства". Ви побачите, що майже половина представлених там сайтів мають не більше 4-5 відвідувачів в день. А адже серед них і такі інтернет-проекти, що створювалися в розрахунку, якщо не на прямі продажі, то хоча б на допомогу в пошуку партнерів і покупців.
Чому ж так відбувається? Невже у бізнесменів завелися зайві гроші, які, пристрасть як, захотілося витратити на інтернет? Ризикну припустити, що це саме так. Оскільки сам був свідком ситуацій, коли комерційне підприємство, піддавшись на вмовляння агентів веб-студій і приватних веб-майстрів, витрачають свої кровні на реалізацію необґрунтованих проектів. Гасло "А шоб було!" не так вже й часто зустрічається у керівників торгових фірм. Найчастіше відбувається цілком звичний "лохотрон", коли потенційний виконавець, м'яко кажучи вішає директору локшину типу: "Інтернет-представництво обійдеться вам не дорого, але з його допомогою ви зможете знайти покупців навіть в Антарктиді". Ось так, зрубані на коліні сайти і створюють Інтернету славу марною веремії.
З цієї нагоди пригадується старий анекдот:
Зустрів одного разу мужик на лісовій дорозі древню бабку з костуром в руці і хмизом на горбу, а та йому й каже:
- Міл людина, допоможи донести в'язанку до дому, я тобі вічне здоров'я начаклує.
Той подивився уважно на бабку і подумав: "Чим чорт не жартує, авось і справді чаклунка, аж надто схожа ..." - і допоміг їй. А по дорозі зрозумів, що таким випадком гріх не скористатися. Підходять вони до хатинки. Тут мужик скинув хмиз-то і питає:
- Бабцю, а ти можеш мені ще наколдовать? Ну, типу там, тачку круту, пару блондинок посексуальнее і пару мішків баксів сотенними купюрами. Чо хошь для тебе зроблю!
- Кахи-кахи, - відповідає стара, - чого ж не можу? Можу, тільки ти мене полюби як молоду деваху, попести відповідально, тоді й начаклує.
Мужик, ясна річ, про себе колбасится, але аж надто йому схотів грошенят і все таке. Що ж, крякнув, переборов себе, ну і розстарався для карги старої по повній програмі. Виконав бажане, одягнувся і цікавиться, мовляв, де обіцяне? Бабулька відповідає:
- А ти ось пройди тепер версти дві по тій дорозі, там під покровом старого дуба і коштує твоя крута тачка "Мирсідес", в ній вже чекають дві красуні, а в багажнику лежать два мішки Доллер ...
Зрадів мужик, побіг по дорозі, а стара подивилася йому вслід і каже:
- Ось адже, вже чи не молодий зовсім, а досі в казки вірить.
Казки країни дурнів
"Казки" інтернет-шахраїв майже не відрізняються один від одного. Хіба що, одні більш красномовні, інші - менш. Обіцяються "золоті гори" і "міжнародні зв'язки". Наводяться красиві порівняння, наприклад, з відеороликами або фірмовими буклетами. Розповідаються яскраві історії успіху інших фірм, які замовили собі сайт. Але, про те, скільки насправді доведеться витратити грошей на досягнення таких результатів, ці хлопці навіть не заїкаються. Вони розуміють, що на круті бабки замовника розвести складно, от і обґрунтовують дешевизну та ефективність всіма доступними способами. Причому, викрити їх потім у шахрайстві практично неможливо. Адже вони на самій-то справі не брешуть про міжнародні зв'язки, історії успіху і т.д. Серйозні веб-студії і онлайнові рекламні агентства дійсно можуть домогтися гарної популярності вашого сайту не тільки в країні, але й в зарубіжжі.
А от, чи потрібне воно вам, вирішувати має сенс, виходячи з ваших поточних потреб і реальних фінансових можливостей. При цьому необхідно розуміти, що навіть велике інтернет-агентство аж ніяк не прагне розповісти вам всю правду про Інтернет і втратити потенційного замовника. Тому навчитеся ставити правильні питання і вникати в відповіді. Питання "Скільки коштує замовити у вас інтернет-сайт?" - Це пряма дорога до лохотрону. Правильним буде запитати приблизно так: "Ми шукаємо партнерів (в такому-то регіоні) для того, щоб продавати їм нашу продукцію (вписати найменування). Чи можете ви оцінити ефект від створення нашого офіційного сайту? І яку суму грошей нам доведеться заплатити вам для досягнення цього ефекту? " Почувши негайну відповідь на таке питання, розвертайтеся і йдіть з цієї фірми назавжди. Оскільки тільки шахраї можуть відразу ж почати відповідати, створюючи завісу зі слів і припущень. По-справжньому професійний інтернет-мастер візьме тайм-аут для того, щоб зібрати достатні дані до розмови на цікаву для вас тему.
До речі, не зациклюйтеся на одній веб-студії. Спробуйте провести прихований тендер. Розішліть пропозиції кільком фірмам. Уважно прочитайте їх відповіді. Оцініть логіку і розумність доводів. Запитайте зразкові договори. Іноді з типового договору можна вже зрозуміти, чи варто зв'язуватися з конкретним виконавцем. Словом, працюйте з цією інформацією точно так само, як і з будь-якої іншої. І, до речі, намагайтеся не залишати незрозумілих для вас термінів. По-перше, їх не так вже й багато. По-друге, споживчі якості будь-якого продукту укладені саме в його специфічних функціях. Ви ж не будете купувати додому незрозумілий агрегат, який робить невідомо що?
Виходячи з вищевикладеного, другий постулат створення комерційного інтернет-представництва можна сформулювати наступним чином. Звертайтеся до професіоналів.
Фабрика віртуальних мрій
Явною ознакою професіоналізму веб-студії можна вважати так званий портфоліо, тобто перелік виконаних раніше успішних інтернет-проектів. Але не задовольняйтеся простим перерахуванням. На жаль, частенько буває, що початківці фірми привласнюють собі славу створення чужих сайтів і, тим самим дезорієнтують клієнтів. Постарайтеся уважно переглянути представлений список робіт на своєму комп'ютері, зверніть увагу на наявність авторського знака тієї веб-студії, від якої ви отримали список. Нерідко доводиться чути, як менеджер виконавця каже, що "насправді цей сайт зробили ми, але невеликі зміни в нього вносила фірма така-то, ось вони і поставили своє авторство, а наш копірайт прибрали". Приймайте до уваги тільки співпадаючі назви. Не вірте не слова.
Розглядайте план реалізації вашого інтернет-представництва вдумливо, вимагайте пояснень по кожному пункту. Необхідно точно уявляти, для чого потрібен той чи інший розділ майбутнього сайту. Попросіть показати аналоги.
До речі, якщо вас раптом злякало велику кількість порад, які даються в цій статті, постарайтеся все ж ними скористатися, а не відмовлятися від початкового плану організувати свій сайт. Інформаційні технології неминуче займуть одну з головних позицій в інструментах впливу на ринок, і чим раніше ви почнете, тим більше шансів бути в числі лідерів. Згадайте, як перетворюється підприємство всього лише від впровадження електронного документообігу, або як спрощується робота фірми від впровадження системи автоматизованого бухгалтерського обліку.
Як ви судно назвете, так воно і попливе?
Серед фахівців Інтернету не вщухають суперечки про те, яке значення для подальшого життя сайту має назву, дане йому при народженні. Одні кажуть, що воно абсолютно не впливає на популярність і відвідуваність інтернет-ресурсу. Інші з піною біля рота доводять, що запам'ятовується і коротке ім'я дуже навіть допомагає в просуванні та розкрутці. Але, здається, що істина лежить десь посередині.
Іншими словами, не розраховуйте на те, що вдала назва сайту (доменне ім'я другого рівня) замінить вам рекламну кампанію. Але, для успіху реклами, як ім'я правильніше вибирати легкозапоминающиеся слово, близьке за змістом з тим, про що буде сайт. Коротка назва вигідніше довгого, оскільки запам'ятовується і відтворюється дещо краще. При цьому необхідно ще пам'ятати про те, що доменні імена пишуться латинськими літерами, отже, російські слова можливі тільки в транслітерації, і можуть з'явитися різночитання. Наприклад, порівняйте: DEREWO і DEREVO або SOLNCE і SOLNTSE. Такі відмінності можна легко ліквідувати одночасною реєстрацією всіх можливих варіантів написання імені, зате ніхто з конкурентів не зможе скористатися розкрученим назвою.
Врахувавши всі наведені рекомендації, ви маєте всі шанси отримати закінчений інтернет-проект, з яким, однак, ще працювати, працювати і працювати. Щоб сайт не став мертвонародженим, його необхідно оновлювати, тобто періодично міняти контент (зміст), його обов'язково потрібно рекламувати і всіляко просувати в Глобальній мережі.
Так уже повелося, що з точки зору бізнесу, будь-який комерційний продукт, будь то помідор або інтернет-сайт, це насамперед засіб для отримання прибутку, а вже потім - предмет споживання. Але без споживання немає і самого комерційного продукту. Як немає і прибутку, і все, що випливає з самого поняття купівлі-продажу.
А, оскільки, з цим ніхто, я думаю, сперечатися не буде, то опишемо перший постулат створення комерційного сайту. Інтернет-представництво фірми повинно бути затребуване споживачами, інакше всі витрати на створення і функціонування сайту можуть виявитися прямими збитками.
Вельми простий, на перший погляд, теза про затребуваність, насправді розуміється далеко не так однознано, як здається. У підсумку, створюються електронні магазини, які просто не потрібні покупцям, організовуються віртуальні біржі, де не відбуваються угоди. І навіть звичайні фірмові офіційні сайти лежать десь на серверах в якості пам'ятників розпальцівки.
Похоронних справ майстра
Скільки ж грошей виявилося поховано під обіцянками веб-студій і веб-майстрів? За найскромнішими підрахунками їх набирається кілька мільйонів доларів. Боюся, що я навіть сильно применшив цифру, але точніше сказати дуже складно.
Не вірите? Тоді зайдіть на сайт рейтингів Top.List.Ru в розділ "Діловий світ" або на сервер Rax.Ru на сторінку "Підприємства". Ви побачите, що майже половина представлених там сайтів мають не більше 4-5 відвідувачів в день. А адже серед них і такі інтернет-проекти, що створювалися в розрахунку, якщо не на прямі продажі, то хоча б на допомогу в пошуку партнерів і покупців.
Чому ж так відбувається? Невже у бізнесменів завелися зайві гроші, які, пристрасть як, захотілося витратити на інтернет? Ризикну припустити, що це саме так. Оскільки сам був свідком ситуацій, коли комерційне підприємство, піддавшись на вмовляння агентів веб-студій і приватних веб-майстрів, витрачають свої кровні на реалізацію необґрунтованих проектів. Гасло "А шоб було!" не так вже й часто зустрічається у керівників торгових фірм. Найчастіше відбувається цілком звичний "лохотрон", коли потенційний виконавець, м'яко кажучи вішає директору локшину типу: "Інтернет-представництво обійдеться вам не дорого, але з його допомогою ви зможете знайти покупців навіть в Антарктиді". Ось так, зрубані на коліні сайти і створюють Інтернету славу марною веремії.
З цієї нагоди пригадується старий анекдот:
Зустрів одного разу мужик на лісовій дорозі древню бабку з костуром в руці і хмизом на горбу, а та йому й каже:
- Міл людина, допоможи донести в'язанку до дому, я тобі вічне здоров'я начаклує.
Той подивився уважно на бабку і подумав: "Чим чорт не жартує, авось і справді чаклунка, аж надто схожа ..." - і допоміг їй. А по дорозі зрозумів, що таким випадком гріх не скористатися. Підходять вони до хатинки. Тут мужик скинув хмиз-то і питає:
- Бабцю, а ти можеш мені ще наколдовать? Ну, типу там, тачку круту, пару блондинок посексуальнее і пару мішків баксів сотенними купюрами. Чо хошь для тебе зроблю!
- Кахи-кахи, - відповідає стара, - чого ж не можу? Можу, тільки ти мене полюби як молоду деваху, попести відповідально, тоді й начаклує.
Мужик, ясна річ, про себе колбасится, але аж надто йому схотів грошенят і все таке. Що ж, крякнув, переборов себе, ну і розстарався для карги старої по повній програмі. Виконав бажане, одягнувся і цікавиться, мовляв, де обіцяне? Бабулька відповідає:
- А ти ось пройди тепер версти дві по тій дорозі, там під покровом старого дуба і коштує твоя крута тачка "Мирсідес", в ній вже чекають дві красуні, а в багажнику лежать два мішки Доллер ...
Зрадів мужик, побіг по дорозі, а стара подивилася йому вслід і каже:
- Ось адже, вже чи не молодий зовсім, а досі в казки вірить.
Казки країни дурнів
"Казки" інтернет-шахраїв майже не відрізняються один від одного. Хіба що, одні більш красномовні, інші - менш. Обіцяються "золоті гори" і "міжнародні зв'язки". Наводяться красиві порівняння, наприклад, з відеороликами або фірмовими буклетами. Розповідаються яскраві історії успіху інших фірм, які замовили собі сайт. Але, про те, скільки насправді доведеться витратити грошей на досягнення таких результатів, ці хлопці навіть не заїкаються. Вони розуміють, що на круті бабки замовника розвести складно, от і обґрунтовують дешевизну та ефективність всіма доступними способами. Причому, викрити їх потім у шахрайстві практично неможливо. Адже вони на самій-то справі не брешуть про міжнародні зв'язки, історії успіху і т.д. Серйозні веб-студії і онлайнові рекламні агентства дійсно можуть домогтися гарної популярності вашого сайту не тільки в країні, але й в зарубіжжі.
А от, чи потрібне воно вам, вирішувати має сенс, виходячи з ваших поточних потреб і реальних фінансових можливостей. При цьому необхідно розуміти, що навіть велике інтернет-агентство аж ніяк не прагне розповісти вам всю правду про Інтернет і втратити потенційного замовника. Тому навчитеся ставити правильні питання і вникати в відповіді. Питання "Скільки коштує замовити у вас інтернет-сайт?" - Це пряма дорога до лохотрону. Правильним буде запитати приблизно так: "Ми шукаємо партнерів (в такому-то регіоні) для того, щоб продавати їм нашу продукцію (вписати найменування). Чи можете ви оцінити ефект від створення нашого офіційного сайту? І яку суму грошей нам доведеться заплатити вам для досягнення цього ефекту? " Почувши негайну відповідь на таке питання, розвертайтеся і йдіть з цієї фірми назавжди. Оскільки тільки шахраї можуть відразу ж почати відповідати, створюючи завісу зі слів і припущень. По-справжньому професійний інтернет-мастер візьме тайм-аут для того, щоб зібрати достатні дані до розмови на цікаву для вас тему.
До речі, не зациклюйтеся на одній веб-студії. Спробуйте провести прихований тендер. Розішліть пропозиції кільком фірмам. Уважно прочитайте їх відповіді. Оцініть логіку і розумність доводів. Запитайте зразкові договори. Іноді з типового договору можна вже зрозуміти, чи варто зв'язуватися з конкретним виконавцем. Словом, працюйте з цією інформацією точно так само, як і з будь-якої іншої. І, до речі, намагайтеся не залишати незрозумілих для вас термінів. По-перше, їх не так вже й багато. По-друге, споживчі якості будь-якого продукту укладені саме в його специфічних функціях. Ви ж не будете купувати додому незрозумілий агрегат, який робить невідомо що?
Виходячи з вищевикладеного, другий постулат створення комерційного інтернет-представництва можна сформулювати наступним чином. Звертайтеся до професіоналів.
Фабрика віртуальних мрій
Явною ознакою професіоналізму веб-студії можна вважати так званий портфоліо, тобто перелік виконаних раніше успішних інтернет-проектів. Але не задовольняйтеся простим перерахуванням. На жаль, частенько буває, що початківці фірми привласнюють собі славу створення чужих сайтів і, тим самим дезорієнтують клієнтів. Постарайтеся уважно переглянути представлений список робіт на своєму комп'ютері, зверніть увагу на наявність авторського знака тієї веб-студії, від якої ви отримали список. Нерідко доводиться чути, як менеджер виконавця каже, що "насправді цей сайт зробили ми, але невеликі зміни в нього вносила фірма така-то, ось вони і поставили своє авторство, а наш копірайт прибрали". Приймайте до уваги тільки співпадаючі назви. Не вірте не слова.
Розглядайте план реалізації вашого інтернет-представництва вдумливо, вимагайте пояснень по кожному пункту. Необхідно точно уявляти, для чого потрібен той чи інший розділ майбутнього сайту. Попросіть показати аналоги.
До речі, якщо вас раптом злякало велику кількість порад, які даються в цій статті, постарайтеся все ж ними скористатися, а не відмовлятися від початкового плану організувати свій сайт. Інформаційні технології неминуче займуть одну з головних позицій в інструментах впливу на ринок, і чим раніше ви почнете, тим більше шансів бути в числі лідерів. Згадайте, як перетворюється підприємство всього лише від впровадження електронного документообігу, або як спрощується робота фірми від впровадження системи автоматизованого бухгалтерського обліку.
Як ви судно назвете, так воно і попливе?
Серед фахівців Інтернету не вщухають суперечки про те, яке значення для подальшого життя сайту має назву, дане йому при народженні. Одні кажуть, що воно абсолютно не впливає на популярність і відвідуваність інтернет-ресурсу. Інші з піною біля рота доводять, що запам'ятовується і коротке ім'я дуже навіть допомагає в просуванні та розкрутці. Але, здається, що істина лежить десь посередині.
Іншими словами, не розраховуйте на те, що вдала назва сайту (доменне ім'я другого рівня) замінить вам рекламну кампанію. Але, для успіху реклами, як ім'я правильніше вибирати легкозапоминающиеся слово, близьке за змістом з тим, про що буде сайт. Коротка назва вигідніше довгого, оскільки запам'ятовується і відтворюється дещо краще. При цьому необхідно ще пам'ятати про те, що доменні імена пишуться латинськими літерами, отже, російські слова можливі тільки в транслітерації, і можуть з'явитися різночитання. Наприклад, порівняйте: DEREWO і DEREVO або SOLNCE і SOLNTSE. Такі відмінності можна легко ліквідувати одночасною реєстрацією всіх можливих варіантів написання імені, зате ніхто з конкурентів не зможе скористатися розкрученим назвою.
Врахувавши всі наведені рекомендації, ви маєте всі шанси отримати закінчений інтернет-проект, з яким, однак, ще працювати, працювати і працювати. Щоб сайт не став мертвонародженим, його необхідно оновлювати, тобто періодично міняти контент (зміст), його обов'язково потрібно рекламувати і всіляко просувати в Глобальній мережі.
No comments:
Post a Comment