Інтернет-технології - сфера, якій зараз приділяють найпильнішу увагу. І як завжди, аналітики, намагаються дати найбільш точні прогнози і дані, що стосуються російської IT - індустрії.
Проведені дослідження дають непогані результати. Приміром, темпи зростання ринку Інтернет-технологій в Росії більш високі, ніж у інших галузей економіки майже на 20%. До того ж, спостерігається тенденція зацікавленості інвесторів вітчизняним ринком IT - технологій. Більшість хочуть і можуть вкладати кошти в цю сферу і без тіні сумніву називають її більш ніж перспективною, проте, все це на стадії зацікавленості та розмови, але аж ніяк, не справи.
І, здавалося б, показники непогані і є куди прагнути і російські фахівці беруться за складні проекти і готові скласти гідну конкуренцію світовим державам, але варто порівняти наші успіхи з успіхами розвинених країн і приходить розуміння того, що в російській IT - сфері не все гладко.
Створюється чимала кількість компаній, головним напрямком діяльності яких є Інтернет-технології. В межах Росії їхні послуги затребувані. І таких компаній, на жаль, зараз більшість. Немає тих, хто міг би скласти конкуренцію світовим гігантам IT - індустрії, встати на одну з ними планку. Проте останнім часом були помічені активні процеси консолідації деяких компаній. Наприклад, об'єдналися IBS і «Борлас», TopS BI і «Систематика». Головною метою консолідації є, як правило, величезне бажання виходу в IPO. Первинне розміщення акцій дає можливість залучити кошти для розвитку бізнесу і проявити себе в якості серйозної великої компанії, що говорить про її інвестиційної привабливості та перспективності.
Все це добре, проте не варто забувати про те, що російським компаніям в якості послуг на експорт запропонувати нічого. За даними досліджень, весь російський експорт IT-послуг в 2006 році склав 1,5 млрд. Дол. Здавалося б, що вселяє цифра, тим часом індійські компанії на експорті IT-послуг заробили за цей же період приблизно 31,4 млрд. Дол. Різниця величезна. І це притому, що індійські компанії, в більшості своїй, приділяють більше уваги простим затребуваним речам, а от російські компанії роблять більше акцент на складних хитромудрих проектах.
Ситуація, яка йде в Європі: складова всього ІКТ-ринку - 30% -40%, в той час як 60% -70% - телекомунікації. У Росії ж рівень капіталізації телекомунікаційної складової в 12-14 разів більше ніж у Європі. Це говорить про те, що найближчим часом в IT - індустрії може з'явитися велике капіталізаційних освіту в кілька десятків млрд. Дол. А тим часом, західні фонди прямих інвестицій планомірно вивчають ринок IT - послуг, у тому числі придивляються і до Росії. Але, на жаль, поки його закритість і невідомість в світових колах, а також невелика кількість аналітичних даних стримує їх пориви.
В IT - сфері Росії переважає сектор апаратного забезпечення, в той час як у всіх розвинених країнах превалюючим є сектор IT-послуг. При непоганому зростанні і обсязі ринку 16,2 млрд. Дол. Спостерігається невелика ступінь розвитку. Російський ринок Інтернет-технологій закритий для іноземних дослідників і іноземних споживачів. Захід не отримує практично ніякої інформації про те, що відбувається в російській IT-сфері.
Про незрілості російського IT-ринку також свідчить небувалий розкид цін на ці послуги. В таких умовах користуються попитом послуги, ціни на які високі і ті ж послуги, але за низькою ціною. Компанії пропонують різнорівневі ціни уживаються один з одним. Таким чином, така схема ведення бізнесу дозволяє триматися на плаву компаніям різного рівня, однак практично виключає конкуренцію, без якої неможливий розвиток у бік позитивної динаміки.
На початку 21 століття темпи зростання російського IT-ринку були досить непоганими. У 2001 році зростання становило 60%, зараз цей показник впав до 19,1% в 2006 році. З одного боку, зростання триває, а з іншого, він з кожним роком стає менш істотним. Причини зниження зростання об'єктивні: зниження темпів зростання ВВП Росії, хиткість сфери Інтернет-технологій і низька активність її вкладів у загальний обсяг ВВП. Російські компанії не бачать реальних стимулів для розвитку IT-технологій. Також важливу роль у зниженні темпів розвитку відіграє те, що російська сфера Інтернет-технологій досі використовує застарілу модель побудови IT-інфраструктури з «нуля».
Персонал - найважливіша складова для побудови успішного бізнесу. Що стосується IT-сфери, варто відзначити, що компанії витрачають набагато більше коштів на те, щоб збільшити штат власних співробітників, а не залучають для роботи сторонній персонал. Показник витрат на зростання кількості власного персоналу зріс з 1,7 млрд. Дол. У 2001 році до 3,2 млрд. Дол. В 2007 році. Бажання створити повністю контрольований власний штат співробітників переважує ті витрати, які йдуть на здійснення цього бажання, хоча залучення сторонніх працівників обійшлося б компаніям набагато дешевше.
З метою створення більш простої схеми роботи, створюються окремі IT-підрозділу, які виділяються в незалежні компанії. Додаткове використання ресурсів компанії (інсорсинг) застосовується для роботи з такими компаніями. Робота з ними ведеться на основі договірних відносин і є можливість продажу таких підрозділів більш великим компаніям. Такі операції з продажу IT-підрозділів вкрай вигідні і дають можливість співпрацювати таким чином із зарубіжними компаніями, у яких набагато більше можливостей розвивати такі підрозділи.
І ще раз про важливість персоналу. На думку аналітиків, Росія займає лідируючі позиції як володар найкращого потенціалу постачальника IT-послуг. Для успіху Росії потрібно залучити, (як це зробили Англія і США), приблизно 3% працездатного населення, то кількість фахівців цієї сфери збільшилася б і склало б приблизно 4млн. чоловік. Правильне використання та залучення людських ресурсів дало б Росії можливість проявити себе в експорті послуг високого рівня і якості і заробляти на цьому чималі гроші.
На думку ірландських дослідників, Росія займає перше місце серед володарів самого великого потенціалу експорту високорівневих IT - послуг, хоча б за кількістю фахівців цієї сфери. Однак потенціал так і залишається невживаних в повному обсязі. Чому величезні ресурси людських умінь і знань толком не використовуються на благо розвитку Інтернет-технологій?
У російській сфері IT-технологій налічується приблизно 1,5 млрд. Задіяних фахівців, серед них: фізики, інженери і працівники інших галузей. І всього 300 тис. З них реально зайняті в IT-індустрії.
Росія знає свої слабкі сторони також як знає і сильні. І все ж, правильний аналіз виникаючих і наявних проблем, їх викорінення, озирання на Захід, а також грамотне розпорядження персоналом і знаннями можуть поліпшити показники російської сфери IT- технологій.
Російська IT-індустрія - є до чого прагнути!
Проведені дослідження дають непогані результати. Приміром, темпи зростання ринку Інтернет-технологій в Росії більш високі, ніж у інших галузей економіки майже на 20%. До того ж, спостерігається тенденція зацікавленості інвесторів вітчизняним ринком IT - технологій. Більшість хочуть і можуть вкладати кошти в цю сферу і без тіні сумніву називають її більш ніж перспективною, проте, все це на стадії зацікавленості та розмови, але аж ніяк, не справи.
І, здавалося б, показники непогані і є куди прагнути і російські фахівці беруться за складні проекти і готові скласти гідну конкуренцію світовим державам, але варто порівняти наші успіхи з успіхами розвинених країн і приходить розуміння того, що в російській IT - сфері не все гладко.
Створюється чимала кількість компаній, головним напрямком діяльності яких є Інтернет-технології. В межах Росії їхні послуги затребувані. І таких компаній, на жаль, зараз більшість. Немає тих, хто міг би скласти конкуренцію світовим гігантам IT - індустрії, встати на одну з ними планку. Проте останнім часом були помічені активні процеси консолідації деяких компаній. Наприклад, об'єдналися IBS і «Борлас», TopS BI і «Систематика». Головною метою консолідації є, як правило, величезне бажання виходу в IPO. Первинне розміщення акцій дає можливість залучити кошти для розвитку бізнесу і проявити себе в якості серйозної великої компанії, що говорить про її інвестиційної привабливості та перспективності.
Все це добре, проте не варто забувати про те, що російським компаніям в якості послуг на експорт запропонувати нічого. За даними досліджень, весь російський експорт IT-послуг в 2006 році склав 1,5 млрд. Дол. Здавалося б, що вселяє цифра, тим часом індійські компанії на експорті IT-послуг заробили за цей же період приблизно 31,4 млрд. Дол. Різниця величезна. І це притому, що індійські компанії, в більшості своїй, приділяють більше уваги простим затребуваним речам, а от російські компанії роблять більше акцент на складних хитромудрих проектах.
Ситуація, яка йде в Європі: складова всього ІКТ-ринку - 30% -40%, в той час як 60% -70% - телекомунікації. У Росії ж рівень капіталізації телекомунікаційної складової в 12-14 разів більше ніж у Європі. Це говорить про те, що найближчим часом в IT - індустрії може з'явитися велике капіталізаційних освіту в кілька десятків млрд. Дол. А тим часом, західні фонди прямих інвестицій планомірно вивчають ринок IT - послуг, у тому числі придивляються і до Росії. Але, на жаль, поки його закритість і невідомість в світових колах, а також невелика кількість аналітичних даних стримує їх пориви.
В IT - сфері Росії переважає сектор апаратного забезпечення, в той час як у всіх розвинених країнах превалюючим є сектор IT-послуг. При непоганому зростанні і обсязі ринку 16,2 млрд. Дол. Спостерігається невелика ступінь розвитку. Російський ринок Інтернет-технологій закритий для іноземних дослідників і іноземних споживачів. Захід не отримує практично ніякої інформації про те, що відбувається в російській IT-сфері.
Про незрілості російського IT-ринку також свідчить небувалий розкид цін на ці послуги. В таких умовах користуються попитом послуги, ціни на які високі і ті ж послуги, але за низькою ціною. Компанії пропонують різнорівневі ціни уживаються один з одним. Таким чином, така схема ведення бізнесу дозволяє триматися на плаву компаніям різного рівня, однак практично виключає конкуренцію, без якої неможливий розвиток у бік позитивної динаміки.
На початку 21 століття темпи зростання російського IT-ринку були досить непоганими. У 2001 році зростання становило 60%, зараз цей показник впав до 19,1% в 2006 році. З одного боку, зростання триває, а з іншого, він з кожним роком стає менш істотним. Причини зниження зростання об'єктивні: зниження темпів зростання ВВП Росії, хиткість сфери Інтернет-технологій і низька активність її вкладів у загальний обсяг ВВП. Російські компанії не бачать реальних стимулів для розвитку IT-технологій. Також важливу роль у зниженні темпів розвитку відіграє те, що російська сфера Інтернет-технологій досі використовує застарілу модель побудови IT-інфраструктури з «нуля».
Персонал - найважливіша складова для побудови успішного бізнесу. Що стосується IT-сфери, варто відзначити, що компанії витрачають набагато більше коштів на те, щоб збільшити штат власних співробітників, а не залучають для роботи сторонній персонал. Показник витрат на зростання кількості власного персоналу зріс з 1,7 млрд. Дол. У 2001 році до 3,2 млрд. Дол. В 2007 році. Бажання створити повністю контрольований власний штат співробітників переважує ті витрати, які йдуть на здійснення цього бажання, хоча залучення сторонніх працівників обійшлося б компаніям набагато дешевше.
З метою створення більш простої схеми роботи, створюються окремі IT-підрозділу, які виділяються в незалежні компанії. Додаткове використання ресурсів компанії (інсорсинг) застосовується для роботи з такими компаніями. Робота з ними ведеться на основі договірних відносин і є можливість продажу таких підрозділів більш великим компаніям. Такі операції з продажу IT-підрозділів вкрай вигідні і дають можливість співпрацювати таким чином із зарубіжними компаніями, у яких набагато більше можливостей розвивати такі підрозділи.
І ще раз про важливість персоналу. На думку аналітиків, Росія займає лідируючі позиції як володар найкращого потенціалу постачальника IT-послуг. Для успіху Росії потрібно залучити, (як це зробили Англія і США), приблизно 3% працездатного населення, то кількість фахівців цієї сфери збільшилася б і склало б приблизно 4млн. чоловік. Правильне використання та залучення людських ресурсів дало б Росії можливість проявити себе в експорті послуг високого рівня і якості і заробляти на цьому чималі гроші.
На думку ірландських дослідників, Росія займає перше місце серед володарів самого великого потенціалу експорту високорівневих IT - послуг, хоча б за кількістю фахівців цієї сфери. Однак потенціал так і залишається невживаних в повному обсязі. Чому величезні ресурси людських умінь і знань толком не використовуються на благо розвитку Інтернет-технологій?
У російській сфері IT-технологій налічується приблизно 1,5 млрд. Задіяних фахівців, серед них: фізики, інженери і працівники інших галузей. І всього 300 тис. З них реально зайняті в IT-індустрії.
Росія знає свої слабкі сторони також як знає і сильні. І все ж, правильний аналіз виникаючих і наявних проблем, їх викорінення, озирання на Захід, а також грамотне розпорядження персоналом і знаннями можуть поліпшити показники російської сфери IT- технологій.
Російська IT-індустрія - є до чого прагнути!
No comments:
Post a Comment