Ви вирішили приступити до створення сайту ? .. Чудово!
Сучасний дизайн, ідеальна верстка, вчинене програмування ... Все це просто чудово, але, на жаль, може виявитися недостатнім для максимальної ефективності Вашого ресурсу.
У чому ж секрет успіху? ..
У цій статті ми не будемо говорити про те, що створення сайту процес складний, що вимагає уваги, розумових витрат і колективних зусиль. Будемо сподіватися, що найбільша важливість етапу проектування для Вас очевидна і Ви прекрасно розумієте, що саме на першій стадії роботи закладаються основи успішного функціонування веб-ресурсу. І, що найголовніше, від Вас на даному етапі залежить дуже багато.
Готові приступати до роботи? Тоді ця стаття для Вас!
Якщо Ви вже встигли перейнятися темою створення сайту , то для Вас не стане відкриттям першорядна значимість такого фактора, як юзабіліті (тобто зручність користування сайтом). У будь-якій професійній компанії по створенню сайтів Вам обов'язково скажуть, що сайт, насамперед, повинен бути зручний користувачам. І це чиста правда.
Але, незважаючи на очевидність наведеного твердження, домогтися високих показників юзабіліті на практиці виявляється досить складно. Для цього потрібно розібратися в психології потенційних відвідувачів Вашого сайту.
Особливості цільової аудиторії залежать, головним чином, від сфери Вашої діяльності. Але існують якісь загальні правила, дотримуючись яких, Ви зможете наблизити Ваш сайт до ідеалу.
Прагніть до простоти і ясності!
Простоту і ясність можна назвати двома китами, на яких повинні базуватися будь-які Ваші задуми щодо створення або вдосконалення сайту. Зрозумійте, що інтернет-користувачі не люблять думати. Не змушуйте їх цього робити! Do not make me think - так звучить перший закон юзабіліті по Стіву Кругу.
Відвідувачі сайту не стануть запасатися терпінням, щоб домогтися потрібного їм ефекту. Вони навіть не стануть шукати оптимального варіанту для вирішення свого питання. Для них рішення або є, або немає (тобто його важко знайти, зрозуміти, застосувати і т. Д. І т. П.) - І в цьому випадку вони негайно покинуть Ваш сайт. Важливо усвідомлювати, що жоден потенційний покупець не стане заходити на Ваш ресурс з метою оцінити красу його дизайну і вже тим більше з метою розгадати принципи його роботи. Найчастіше користувачеві потрібна абсолютно конкретна інформація. Що стосується красивого дизайну, то він є скоріше допоміжним елементом. Та й краса веб-дизайну в його простоті.
Саме принципом простоти і ясності повинна бути підпорядкована ієрархія елементів на Вашому сайті. Причому наявність будь-якого з елементів має бути виправданим. Інтернет-сторінка не повинна бути захаращена. Не навантажуйте користувача, він навряд чи буде Вам вдячний. Досвідчений дизайнер неодмінно скаже Вам, що вільний простір - чудовий помічник у сприйнятті інформації.
Продумуйте графіком!
Легкості сприйняття також сприяє графічний баланс. Він забезпечує відчуття рівноваги і стабільності, такі важливі для будь-якого користувача.
Замислюючись над формою елементів і їх розташуванням, не зайвим буде згадати, що об'єкти, які знаходяться поблизу один від одного, підсвідомо сприймаються людиною як група.
Що стосується колірних рішень, то тут корисно знати, що чорний і білий кольори є пасивними. Краще використовувати їх у поєднанні з яскравими, глибокими або свіжими відтінками. Останні пробуджують енергію і спонукають до дії.
На етапі продумування графічного дизайну важливо не переборщити. Використовуйте 2-3 кольори. Не перевантажуйте сайт картинками. Зображення привертають увагу користувача набагато швидше, ніж текст, але і тут потрібно проявляти деяку чуйність.
Враховуючи все вище сказане і вміло використовуючи свої знання, Ви зможете управляти увагою користувача і направляти його до заповітної мети.
Слідкуйте за оформленням контенту!
Мудрий власник сайту виразно розуміє, що інформація (тобто контент) - це і є мета користувача. Тому якість контенту не повинно підлягати жодним сумнівам. Але зараз мова не про це.
Важливо врахувати специфіку сприйняття інтернет-користувачів. Справа в тому, що відвідувачі сайту ніколи не читають все, що там представлено. Вони не читають інформацію, вони її сканують, тобто пробігають очима. І тут важливо: на чому затримається увагу користувача (і затримається чи що?). Цей процес Ви в змозі контролювати. Для цього в тексті обов'язково повинні бути якісь «зачіпки» (подзаговолкі, виділення, списки).
Продумуючи контент, важливо пам'ятати, що при написанні тексту краще використовувати «принцип піраміди»: основні думки повинні озвучуватися на початку, а потім розшифровуватися, аргументуватися і доповнюватися.
Давайте користувачам свободу!
Всі функції і можливості Вашого сайту повинні бути в полі зору користувача. Важливо розуміти, що будь-який відвідувач сайту хоче, щоб все було під його контролем. Спілкування з Вашим сайтом повинно бути для нього приємним. Це стосується і тих ситуацій, коли посилання автоматично відкривається в новому вікні або користувач не може регулювати його розмір. Запам'ятайте, відвідувачі сайтів дуже цінують свою свободу в рамках взаємодії з Вашим ресурсом. Тому вони повинні бачити свої можливості (це стосується і кнопки «Назад», яка повинна мати місце на будь-якій сторінці Вашого сайту).
Використовуйте маркетингові принципи!
Як відомо, бізнес і маркетинг йдуть рука об руку. Слід пам'ятати про це і при створенні власного сайту.
Говорячи про особливості графічного оформлення, ми вже торкнулися теми управління увагою користувача.
Тепер хочеться сказати і про змістовну сторону цього питання.
Однією з ефективних маркетингових моделей є модель AIDA, заснована на подіях, які відбуваються, а точніше повинні відбутися з потенційним клієнтом у разі успіху:
A - Attention
I - Interest
D - Desire
A - Action
Отже, ланцюжок подій така: Увага - Інтерес - Бажання - Дія. Ваше завдання: провести користувача через всі 4 стадії. Тобто привернути його увагу, потім підвищити інтерес (шляхом демонстрації переваг Вашого продукту), далі переконати його, що саме Ваш продукт є оптимальним варіантом (виклавши свої «козирі») і спонукати до дії, тобто до здійснення покупки. У цьому зв'язку необхідно відзначити, що досить поширеною є ситуація, коли користувач вже готовий зробити те саме Дія, але йому не надається така можливість (важко знайти телефон або контакти, немає форми замовлення або зворотного зв'язку і т. П.). Що ж стосується аргументів, не використовуйте «порожніх» і гучних слоганів, намагайтеся оперувати фактами і демонструвати користь свого продукту на реальних прикладах.
Висновок
На закінчення хотілося б відзначити, що для стабільного успіху необхідно постійно і регулярно тестувати свій сайт. Причому починати подібні тестування коштує вже на початковому етапі створення сайту.
Сучасний дизайн, ідеальна верстка, вчинене програмування ... Все це просто чудово, але, на жаль, може виявитися недостатнім для максимальної ефективності Вашого ресурсу.
У чому ж секрет успіху? ..
У цій статті ми не будемо говорити про те, що створення сайту процес складний, що вимагає уваги, розумових витрат і колективних зусиль. Будемо сподіватися, що найбільша важливість етапу проектування для Вас очевидна і Ви прекрасно розумієте, що саме на першій стадії роботи закладаються основи успішного функціонування веб-ресурсу. І, що найголовніше, від Вас на даному етапі залежить дуже багато.
Готові приступати до роботи? Тоді ця стаття для Вас!
Якщо Ви вже встигли перейнятися темою створення сайту , то для Вас не стане відкриттям першорядна значимість такого фактора, як юзабіліті (тобто зручність користування сайтом). У будь-якій професійній компанії по створенню сайтів Вам обов'язково скажуть, що сайт, насамперед, повинен бути зручний користувачам. І це чиста правда.
Але, незважаючи на очевидність наведеного твердження, домогтися високих показників юзабіліті на практиці виявляється досить складно. Для цього потрібно розібратися в психології потенційних відвідувачів Вашого сайту.
Особливості цільової аудиторії залежать, головним чином, від сфери Вашої діяльності. Але існують якісь загальні правила, дотримуючись яких, Ви зможете наблизити Ваш сайт до ідеалу.
Прагніть до простоти і ясності!
Простоту і ясність можна назвати двома китами, на яких повинні базуватися будь-які Ваші задуми щодо створення або вдосконалення сайту. Зрозумійте, що інтернет-користувачі не люблять думати. Не змушуйте їх цього робити! Do not make me think - так звучить перший закон юзабіліті по Стіву Кругу.
Відвідувачі сайту не стануть запасатися терпінням, щоб домогтися потрібного їм ефекту. Вони навіть не стануть шукати оптимального варіанту для вирішення свого питання. Для них рішення або є, або немає (тобто його важко знайти, зрозуміти, застосувати і т. Д. І т. П.) - І в цьому випадку вони негайно покинуть Ваш сайт. Важливо усвідомлювати, що жоден потенційний покупець не стане заходити на Ваш ресурс з метою оцінити красу його дизайну і вже тим більше з метою розгадати принципи його роботи. Найчастіше користувачеві потрібна абсолютно конкретна інформація. Що стосується красивого дизайну, то він є скоріше допоміжним елементом. Та й краса веб-дизайну в його простоті.
Саме принципом простоти і ясності повинна бути підпорядкована ієрархія елементів на Вашому сайті. Причому наявність будь-якого з елементів має бути виправданим. Інтернет-сторінка не повинна бути захаращена. Не навантажуйте користувача, він навряд чи буде Вам вдячний. Досвідчений дизайнер неодмінно скаже Вам, що вільний простір - чудовий помічник у сприйнятті інформації.
Продумуйте графіком!
Легкості сприйняття також сприяє графічний баланс. Він забезпечує відчуття рівноваги і стабільності, такі важливі для будь-якого користувача.
Замислюючись над формою елементів і їх розташуванням, не зайвим буде згадати, що об'єкти, які знаходяться поблизу один від одного, підсвідомо сприймаються людиною як група.
Що стосується колірних рішень, то тут корисно знати, що чорний і білий кольори є пасивними. Краще використовувати їх у поєднанні з яскравими, глибокими або свіжими відтінками. Останні пробуджують енергію і спонукають до дії.
На етапі продумування графічного дизайну важливо не переборщити. Використовуйте 2-3 кольори. Не перевантажуйте сайт картинками. Зображення привертають увагу користувача набагато швидше, ніж текст, але і тут потрібно проявляти деяку чуйність.
Враховуючи все вище сказане і вміло використовуючи свої знання, Ви зможете управляти увагою користувача і направляти його до заповітної мети.
Слідкуйте за оформленням контенту!
Мудрий власник сайту виразно розуміє, що інформація (тобто контент) - це і є мета користувача. Тому якість контенту не повинно підлягати жодним сумнівам. Але зараз мова не про це.
Важливо врахувати специфіку сприйняття інтернет-користувачів. Справа в тому, що відвідувачі сайту ніколи не читають все, що там представлено. Вони не читають інформацію, вони її сканують, тобто пробігають очима. І тут важливо: на чому затримається увагу користувача (і затримається чи що?). Цей процес Ви в змозі контролювати. Для цього в тексті обов'язково повинні бути якісь «зачіпки» (подзаговолкі, виділення, списки).
Продумуючи контент, важливо пам'ятати, що при написанні тексту краще використовувати «принцип піраміди»: основні думки повинні озвучуватися на початку, а потім розшифровуватися, аргументуватися і доповнюватися.
Давайте користувачам свободу!
Всі функції і можливості Вашого сайту повинні бути в полі зору користувача. Важливо розуміти, що будь-який відвідувач сайту хоче, щоб все було під його контролем. Спілкування з Вашим сайтом повинно бути для нього приємним. Це стосується і тих ситуацій, коли посилання автоматично відкривається в новому вікні або користувач не може регулювати його розмір. Запам'ятайте, відвідувачі сайтів дуже цінують свою свободу в рамках взаємодії з Вашим ресурсом. Тому вони повинні бачити свої можливості (це стосується і кнопки «Назад», яка повинна мати місце на будь-якій сторінці Вашого сайту).
Використовуйте маркетингові принципи!
Як відомо, бізнес і маркетинг йдуть рука об руку. Слід пам'ятати про це і при створенні власного сайту.
Говорячи про особливості графічного оформлення, ми вже торкнулися теми управління увагою користувача.
Тепер хочеться сказати і про змістовну сторону цього питання.
Однією з ефективних маркетингових моделей є модель AIDA, заснована на подіях, які відбуваються, а точніше повинні відбутися з потенційним клієнтом у разі успіху:
A - Attention
I - Interest
D - Desire
A - Action
Отже, ланцюжок подій така: Увага - Інтерес - Бажання - Дія. Ваше завдання: провести користувача через всі 4 стадії. Тобто привернути його увагу, потім підвищити інтерес (шляхом демонстрації переваг Вашого продукту), далі переконати його, що саме Ваш продукт є оптимальним варіантом (виклавши свої «козирі») і спонукати до дії, тобто до здійснення покупки. У цьому зв'язку необхідно відзначити, що досить поширеною є ситуація, коли користувач вже готовий зробити те саме Дія, але йому не надається така можливість (важко знайти телефон або контакти, немає форми замовлення або зворотного зв'язку і т. П.). Що ж стосується аргументів, не використовуйте «порожніх» і гучних слоганів, намагайтеся оперувати фактами і демонструвати користь свого продукту на реальних прикладах.
Висновок
На закінчення хотілося б відзначити, що для стабільного успіху необхідно постійно і регулярно тестувати свій сайт. Причому починати подібні тестування коштує вже на початковому етапі створення сайту.
No comments:
Post a Comment