Tuesday, March 24, 2015

Складання ціни на сайт (реальний приклад)

Як правило, жодна компанія не може вирішити всі поставлені перед нею проблеми в галузі інформаційних технологій виключно власними силами. Проте кожного разу, коли вона вдається до допомоги стороннього підрядника, їй доводиться визначати, скільки це буде коштувати. Звичайно, універсального способу подібних підрахунків не існує, але чужий досвід послужить непогану службу тим, хто хоче, щоб розмова між замовником і виконавцем був більш конкретним.

В опублікованому тут матеріалі розкривається методика формування вартості при створенні корпоративного Web-сайту в одній з дизайн-студій. Безумовно, в статті викладається лише один з десятків можливих підходів.

Ця стаття написана з метою пояснити розробникам, а також тим, хто замовляє сайти, з чого складається остаточна вартість їх виготовлення в Web-студіях. Під Web-студією будемо розуміти офіційно зареєстровану фірму з повним спектром Інтернет-послуг і штатом професіоналів * - дизайнерів, програмістів, фахівців з реклами.

До всього іншого - колективам вольноработающіх студентів, відростках великих компаній, керівництво яких подумало: "А чому б не зайняти деяких співробітників Web-дизайном?", До окремо взятих новоявленим дизайнерам, сфабрикувати в FrontPage пару сторінок - і до інших подібних утворень ці розрахунки незастосовні .

Отже, припустимо, від замовника надійшла пропозиція: зробити корпоративний сайт з якісним дизайном, системою новин і підписок на новини, розсилок, Інтернет-магазином, форумом і заповнити його наданими матеріалами.

Терміни і собівартість

Це перше, що потрібно визначити. Звичайно фірма-замовник не може чітко сформулювати вимоги до роботи, оскільки не завжди уявляє, чого саме їй хочеться. Це з'ясовується при зустрічах або з листування, на що йде досить багато часу: часто ви робите пропозиції по навігації, дизайну, з'ясовуєте тонкощі програмних рішень, а замовник не може відразу відповісти, так як йому необхідно порадитися з колегами, отримати схвалення у вищого начальства. Для вашої студії цей час (і гроші) менеджера, який після того, як з'ясує вимоги, ще повинен буде це все перевести в ясна програмісту і дизайнеру технічне завдання . Отже, ми отримали першу одиницю робочої сили іменованої МЕНЕДЖЕР.

Існує два варіанти складання технічного завдання : або замовник сам відповідає на поставлені питання, або ваші запитання ставлять його в глухий кут і він просить вас скласти речення за технічним завданням. Тут можна або розписати все, виходячи з досвіду попередніх робіт, або провести новий аналіз - зрозуміти завдання і цілі сайту, запропонувати краще рішення по навігації, розташуванню блоків, зручності. Другий варіант залежить від добробуту вашої студії. Якщо ви націлені на великих корпоративних клієнтів, то можете зробити цю роботу безкоштовно і згодом включити зусилля експерта-аналітика в кошторис, або укласти окремий договір на складання технічного завдання.

Від опрацьованості технічного завдання дуже сильно залежать подальші стадії розробки. Якщо ви чогось не врахували або щось не обумовили, то це - ваша вина, а не замовника, який може і не підозрювати про складнощі. І саме ваша студія буде нести витрати за затримку розробки нез'ясованих відразу деталей. Але припустимо, всі вимоги з програмування до найдрібніших подробиць з'ясовані і поставлені завдання можуть бути вирішені професійним програмістом за 9 робочих днів, а менш підготовленим - за 18 днів (професіонал отримує в два рази більшу зарплату, але на кошторис ця різниця не повинна впливати). Припустимо, що у вас є вже готові програмні модулі з типовими цінами - форум ($ 100) та новини ($ 250). Визначення вартості ваших готових програмних розробок - тема окремої розмови. Підключення форуму і системи розсилки новин до сайту називається компонуванням програмних модулів.

Більше проблем з дизайном сайту, оскільки тут все залежить від сукупності професіоналізму дизайнера і сприйняття ним вимог замовника. Під словом "дизайнер" я розумію художника-креативщика, який продумує і створює в Adobe PhotoShop чи іншими методами концепцію дизайну і необхідні елементи оформлення. Той же, хто нарізає дизайн в HTML і займається версткою матеріалів, називається верстальником.

Дизайнер крім усього іншого повинен бути хорошим психологом, щоб виконати вимоги клієнта і при цьому не порушити закони композиції. Але навіть у професійних дизайнерів бувають творчі кризи, оскільки підсвідомо вони не хочуть виконувати роботу погано, і з термінами тут визначитися складніше. Досвід показує, що на розробку дизайну сайту йде від 4 днів до 3 тижнів.

Вартість і терміни залежать від ексклюзивності роботи. Буває, замовнику необхідний концепт, ідея, і він готовий вам платити за експерименти. Це можуть бути начерки від руки, на планшеті або фотографії. Нещодавно моєму знайомому дизайнерові було замовлено для сайту зображення кролика - причому потрібен був ексклюзив. Так от, йому довелося піти на ринок, купити живого кролика, посадити його в необхідній позі і відзняти дублі, після чого обробляти фотографію в PhotoShop. Ці витрати теж включаються у вартість сайту.

Але припустимо, що всі малюється від руки і в графічних програмах. Тобто ніяких витрат на матеріали не існує і всі зображення, які можна використовувати (обмовлюся: можна, а не необхідно), надає замовник. На цьому етапі необхідно заздалегідь обумовити, скільки версій дизайну ви надаєте. Ми зазвичай вписуємо в договір не більше трьох (природно, абсолютно різних). Тут отримують переваги студії з великим портфоліо. Замовник очікує, що рівень виконання замовлення буде не нижче того, що у вас в порфоліо. І якщо він звернувся до вас, то значить, йому подобається стиль, в якому зроблено більшість ваших робіт (навіть якщо сайти з вигляду абсолютно різні, все одно почерк дизайнерів видно).

На ретельне опрацювання трьох варіантів оформлення і створення елементів сайту трьома дизайнерами потрібно максимально 7 днів. Або 21 день, якщо працюватиме один дизайнер. Після цього невизначену кількість часу буде витрачено на те, щоб замовник вибрав один з варіантів і вніс свої корективи (як це не неприємно, але це трапляється), а потім витратимо ще чотири дні на доопрацювання. Всі контакти із замовником в цей період здійснює тільки менеджер проекту. Разом - 11 днів на дизайн сайту.

Нарізку дизайну верстальник виробляє за один день (насправді годину-дві плюс усунення "глюків" під Netscape Navigator). Не можна різати складний дизайн в програмах, які роблять це автоматично (наприклад, Macromedia FireWorks): вони часто збільшують обсяг графіки або HTML-коду. Звичайно, дизайнер повинен знати особливості нарізки, але верстальник зробить цю роботу краще '. На верстку наданого матеріалу (текст і графіка, разом з оптимізацією, 30 сторінок) піде два дні.

Ще один аспект роботи - це дизайн інтерфейсів в програмних частинах. За нього відповідають дизайнер і верстальник. Якщо необхідно продумати зручне розташування безлічі кнопок, то на цей етап піде дня три у дизайнера і по два дні у програміста і верстальника. На узгодження виведення програмної частини з дизайном піде ще два дні.

Останній, можливо, самий тривалий процес - це тестування готового сайту в різних браузерах, пошук помилок в програмних частинах, виправлення помилок, доведення. На це може знадобитися до семи днів (помилки спочатку шукають ваші фахівці, а потім замовник). Витрати

Спробуємо вибудувати ефективний цикл виконання замовлення. Зрозуміло, що якщо скоротити число виконавців, то замовлення буде виконуватися набагато довше, причому вартість його трохи підвищиться для замовника через простої деяких працівників. У великих замовленнях для розрахунку вартості і стеження за виконанням етапів проекту можна використовувати програму Microsoft Project. Домогтися ефективності роботи - завдання менеджера проекту.

Вартість замовлення багато в чому залежить від території, де він виготовлений. Багато хто помітив, що створити сайт в Москві дорожче, ніж в Санкт-Петербурзі або Хабаровську. У першу чергу це залежить від вартості робочої сили. Візьмемо для прикладу середні зарплати по Санкт-Петербургу (кожен працівник отримує $ 400 на місяць, або $ 16,6 в день). Для простоти розрахунків розглянемо ситуацію, коли всі отримують однаково, хоча в житті, звичайно, так не буває. Скажімо, зараз ринок програмістів переповнений, а професійних дизайнерів не вистачає. Отже, над проектом працювали: програміст (1 чол.) 16 днів; дизайнер (3) 30 днів; менеджер (1) 21 день; верстальник (1) 9 днів; тестер (1) 7 днів.

Разом виходить 83 людино-дня, що відповідає $ 1380. Це собівартість чистої роботи. Тепер врахуємо роботу менеджера з клієнтом - 7 днів. Врахуємо похибка за простій між видами робіт (розриви у графіку - плюс 9 днів), разом ще $ 265, а в сумі $ 1645. Подальші витрати залежать від фірми. Це постійні витрати на бухгалтера, амортизацію та обслуговування обладнання, використання Інтернету, телефонів, оренду приміщення, відпустки, рекламу, прибиральниць і т. П. Для різних студій ця сума різна, але припустимо, що вони укладаються в $ 1400 на місяць. На проектні витрати впливає кількість одночасно виконуваних замовлень. При постійному потоці замовлень проміжки простою зменшуються, хоча зазвичай розриви неминучі. Якщо в місяць йде три типових замовлення, то в нашому прикладі (для простоти генерального директора вважаємо одним із працівників) до кошторису можна сміливо додавати $ 200, оскільки менеджер цілком справляється з трьома проектами одночасно (якщо одночасно в місяць виповнюється два замовлення, то потрібно додавати $ 500 ). Виходить, щоб студія не пішла в мінус, вартість проекту повинна скласти $ 1845.

Як рахувати прибуток

Тепер поговоримо про те, як розраховується прибуток студії. Тут одна з складових - це позитивний імідж студії. Зарекомендувала себе з хорошого боку студія завжди здає роботу вчасно, і її замовники впевнені, що терміни, написані в календарному плані, - справжні. Один з наших теперішніх замовників одного разу вирішив заощадити і звернувся в маловідому студію, що робила все значно дешевше за рахунок розташування на периферії. Почалася робота, розрахована на місяць. Через два тижні фірма несподівано відмовилася від замовлення, так як він вівся для політичного діяча, чиї погляди не збігалися з поглядами керівництва студії. Грошей за створений до цього моменту дизайн не взяли. Після чого замовнику довелося терміново шукати нового виконавця. Після нетривалих пошуків знайшлася невідома московська студія (не зареєстрований офіційно), яка погодилася виконати програмну частину за невеликі гроші. Вона показала портфоліо, отримала передоплату і приступила до роботи.

Пройшов місяць, а результатів не було видно. Ще через місяць вийшла якась абсолютно недороблена версія, причому програміст запевняв, що він линуксоида і пояснював, що працювати з кодуванням Windows не можна, і всі документи необхідно набивати в KOI-8. Але студія обіцяла все скоро доробити. Пройшов ще місяць, і всі, хто працював над проектом, зникли. Неможливо було додзвонитися, на листи не відповідали. Замовнику довелося плюнути і шукати новий спосіб закінчити розробку. Знову ж після нетривалих пошуків був знайдений програміст-фрілансер з України, який чітко пообіцяв виконати завдання в дуже короткі терміни. І дійсно, пройшов тиждень і чорновий варіант був готовий. Замовник перерахував 70% передоплати за роботу, і все - тиша, програміст день не відповідає, тиждень: А терміни давно вже згоріли, бюджет виснажився, часу пройшло п'ять місяців, чекати більше немає сил. І втомлений замовник звертається в нашу студію з проханням доопрацювати "дрібниці".

Тобто потрібно було швидко проаналізувати код, написаний іншою людиною, які не побажали залишити коментарі в програмі, і виправити помилки. Процес пошуку чужих помилок - це страшна річ, складніше виправлення власних помилок. За цю роботу замовнику довелося, природно, нам заплатити. Після чого він прокляв невідомі фірми і прийшов до висновку, що краще працювати з людьми, які відповідають за кожну свою дію. Адже вся робота могла бути виконана за місяць при тих же витратах. При цьому слід враховувати витрату нервів і часу замовника. Висновок з цієї історії такий: дуже багато значить репутація студії. Чим вище ця репутація, тим більше ризику, що ні укладене в строк завдання відіб'ється на подальших стосунках з клієнтами і будуть втрачені замовлення. За фактор компетентності, репутацію і відповідальність ми додаємо 20% до вартості робіт (відповідно якщо студія - лідер, то цей відсоток може бути вищим). Тобто вартість нашого проекту для замовника збільшується до $ 2213.

Другий фактор - це складність та унікальність завдання. Наприклад, у наведеному у статті завданні цього фактора немає: звичайні вимоги, для їх виконання потрібен тільки досвід. Але, наприклад, розбиратися в чужому коді, виконати завдання в прискореному режимі (без вихідних), написати унікальну систему, створити дизайн, на який всі будуть "молитися", - це вже неординарні завдання, їх не може виконати будь-яка студія або будь фрілансер. За унікальність того ж доводиться виплачувати премії або відсотки працівникам, тому за все це можна накидати від 40% і вище.

Третій фактор - це злагодженість команди. Завдання і терміни, описані вище, нездійсненні, якщо у вас немає чітко взаємодіє між собою колективу. Додаємо 10% до вартості, виходить $ 2400. Готові програмні модулі "форум" і "новини" стоять в сумі $ 350 (це дешевше, ніж писати їх з нуля). Додаємо її, і вартість виготовлення сайту стає рівною $ 2850. Також слід взяти до уваги й інші фактори, наприклад, ПДВ. Додаткові фактори, що впливають на вартість

В період тестування вже враховані витрати людських ресурсів. Але якщо замовник щось захоче переробити, на це доводиться йти, щоб клієнт залишився задоволений. Але ці поправки повинні бути невеликими за термінами і складнощі, і вони повинні обумовлюватися в договорі. Якщо замовник на фазі тестування каже: "Я ще хочу, щоб Інтернет-магазин видавав, скільки продукції залишилося на складі", - то потрібно пояснити йому, що це додаткова умова зовсім не дрібниця і воно буде відображено в окремій кошторисі. Найкраще просити замовника зібрати протягом місяця побажання відвідувачів, а також керівництва та персоналу з обслуговування сайту, продумати їх і після цього скласти новий ТЗ. По грошах це виходить дешевше як для вашої студії, так і для клієнта. Оскільки, як показує життя, ідеальних сайтів не існує, вимоги відвідувачів збільшуються, то над сайтом потрібно вести постійну роботу. Разом вартість нашого средненького сайту обійдеться замовнику в $ 2850. Студія за місяць роботи отримає близько $ 600 - але це гроші на розвиток компанії, на благообеспеченіе і фонд зарплати в моменти криз.

Якщо ми беремо до уваги ексклюзивний дизайн з креативними зображеннями, то вартість сайту може підскочити до $ 5000- $ 7000. Вартість сайту можна зменшити за рахунок скорочення робочих місць або за рахунок розробки тільки одного макета дизайну. Можна заощадити за рахунок якості роботи, оскільки дизайнер може зробити макет за день, тільки при цьому збільшиться ймовірність, що він не влаштує замовника. Можна використовувати дизайнера-художника-верстальника в одній особі, викинути з розрахунків тестера, як зараз це роблять багато (нехай, мовляв, замовник сам шукає помилки). Однак замовник повинен розуміти, що скорочення вартості, а відповідно, і термінів сильно впливає на якість. Вважаю, що розробники не повинні бачити підписаного із замовником календарного плану, оскільки це може їх розслабити і завдання буде виконано в строк лише на папері.

Менеджер проекту завжди повинен збільшувати термін виконання замовлення, не перераховуючи вартість. Це потрібно для підстраховки, оскільки завжди виникають несподівані підводні камені і в останній момент всі співробітники студії судорожно намагаються доробити роботу. Краще не вкластися в термін, визначений для себе, ніж в термін, обумовлений із замовником. Тобто в нашому прикладі час розробки сайту за календарним планом складе не 21, а 28 днів при тій же вартості. Менеджер може збільшити вартість, якщо фірма-замовник є великим брендом у своїй галузі. Це пов'язано з тим, що великі клієнти, як правило, віддають замовлення в руки дорогих і престижних фірм. Звертаючись у відому студію, вони зберігають імідж. До того ж великі студії частіше "світяться" у ЗМІ - і інформація про сайт замовника буде спливати у зв'язку з прес-релізами, відповідно збільшуючи число його потенційних відвідувачів. Одна відома музична група, наприклад, одного разу заявила, що ті, хто їй хоче зробити сайт, нехай платять самі, бо ім'я коштує грошей.

Я не враховував в наших розрахунках ліцензійне ПЗ, оскільки в російських умовах ці розрахунки можна робити лише тоді, коли його використовують як замовники, так і студії. Поки загальна економічна ситуація в країні не покращиться, ліцензійні продукти можуть дозволити собі лише студії, що працюють на Захід. Відповідно сума виготовлення сайту збільшилася б. (Якщо у вас є ліцензійний Windows і 1C - це не означає, що весь ваш софт ліцензійний. Згадайте про Microsoft Office, FAR, The Bat, PhotoShop, Macromedia FLASH, Dreamwaver і про купу інших програм.) Підійдемо до висновку, присвяченому, власне , самої кошторисі. Ми пишемо найменування видів робіт і виставляємо ціни, розділяючи загальну суму та враховуючи витрачений час в людино-днях на нашу графіком робіт. Тестування в основному відноситься тільки до верстки та програмування, тому приписуємо його до цих видів робіт. З людино-днів віднімаємо трудові витрати менеджера - вважаючи, що він однаково розподіляє зусилля на виконання всіх видів робіт, і віднімаємо витрати на прикручування модулів "новини" та "форум". В результаті виходить 48 людино-днів. Після перерахунків, виходячи із загальної вартості робіт в $ 2850, обчислюємо вартість одиниці роботи:

    цикл в 21 день коштує ($ 2850 - $ 350) / 48 людино-днів = $ 52.
    Дизайн сайту (26 людино-днів) = 1352.
    Дизайн програмних інтерфейсів (3) = 156.
    Верстка дизайну (1) = 52.
    Верстка наданого матеріалу (2) = 104.
    Програмування Інтернет-магазину (15) = 780.
    Система новин (1; заздалегідь встановлена ??вартість $ 250) = 250.
    Форум (1; заздалегідь встановлена ??вартість $ 100) = 100.
    Компонування програмних модулів (1) = 52.



Остаточний кошторис складаємо, відкидаючи дробові і "некрасиві" цифри:

    Дизайн сайту (3 варіанти) = 1350.
    Дизайн програмних інтерфейсів = 150.
    Верстка дизайну (нарізка) = 60.
    Верстка наданого матеріалу = 100.
    Програмування Інтернет-магазину = 780.
    Система новин = 250.
    Форум = 100.
    Компонування програмних модулів = 60.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини www.hyphoto.net www.forum.depechemode.su www.kushebi.ge www.khanbogdcourt.gov.mn www.hesabdarybazar.ir www.medyaindir1.com www.mobiletonia.com muravlenko.yanao.ru www.moysterlitamak.ru www.niipromtrans.ru