Сьогоднішня стаття містить важливий матеріал для тих, хто просуває свій проект по великій кількості запитів, від 50 і більше.
Ми знаємо, що посилання в результатах пошуку упорядковано релевантності, яка визначається як "відповідність документа текстом запиту". Пошукові системи навіть дають поради веб-майстрам, як зробити сайт, який повинен легко перебувати користувачами. Ось посилання на офіційні документи великої четвірки Рунета:
Яндекс - http://www.yandex.ru/info/webmaster3.html
Рамблер - http://www.rambler.ru/doc/recommendations.shtml
Google - http://www.google.ru/intl/ru/webmasters/
Апарат - http://www.aport.ru/webmast.php
Але в цих текстах дані лише загальні принципи, тоді як просування сайту - це набір конкретних практичних методів.
Уявімо собі реальну задачу. Є сайт з великою кількістю сторінок і є велика кількість запитів, по яких його потрібно просунути. Просте запитання: яку сторінку сайту Яндекс (Рамблер, Google) вважає найбільш релевантної одному окремо взятому запитом списку?
Практичний сенс відповіді на це питання полягає в наступному: якщо ви точно знаєте, яку сторінку сайту пошуковик вважає найбільш релевантної запиту, саме її варто просувати в пошуку по даному запиту, тобто виробляти текстову корекцію і ставити на неї посилання з потрібним текстом.
Як "технічно" визначити найбільш релевантну сторінку?
Пошукові системи індексують всі сторінки сайту, але в результатах пошуку видають, як правило, посилання тільки на одну - найбільш релевантну запиту. Це необхідно - є сайти, в яких одному пошуковому запиту можуть відповідати сотні сторінок, і для пошукача показати такий "блок" з посилань на один і той же сайт в результатах пошуку по всій Мережі, значить, втратити багатьох користувачів, вони будуть просто обурені подібними результатами.
Але Яндекс, Рамблер і Google дають можливість пошуку і в межах одного сайту, показуючи всі сторінки, релевантні заданому питанню. Це стандартна опція великих пошуковиків, на базі якої нескладно організувати у себе на сайті "власну" пошукову систему. Алгоритми ранжирування результатів пошуку в межах одного сайту і пошуку у Великому інтернеті - однакові: нагорі найбільш релевантна сторінка, нижче - трохи менше релевантна і так далі.
Перевірити це нескладно. Візьмемо запит, наприклад, "дерев'яні двері". Дивимося.
Яндекс, 6 позиція , посилання на сторінку www.dnw.ru/wood_doors.html .
Пошуком по сайту dnw.ru за запитом "дерев'яні двері" знайдено 13176 релевантних сторінок і першою в цьому списку стоїть посилання на ту ж саму сторінку - www.dnw.ru/wood_doors.html .
Рамблер, 1 позиція , посилання на сторінку www.dip-plast.ru/links/ .
Пошуком по сайту dip-plast.ru за запитом "дерев'яні двері" знайдено 6 релевантних сторінок і перший у цьому списку, звичайно ж, посилання на www.dip-plast.ru/links/
Google, 9 позиція , посилання на сторінку
www.newporte.ru/hc/bosca/exit.html .
Пошуком по сайту newporte.ru за запитом "дерев'яні двері" знайдено 120 релевантних сторінок і першою в цьому списку знову стоїть посилання на ту ж саму сторінку - www.newporte.ru/hc/bosca/exit.html .
Можете попрактикуватися на будь-яких інших запитах, результат завжди один - верхня посилання, знайдена пошуком по сайту знаходиться на максимальній позиції для даного сайту і в результатах пошуку по всій базі пошукової системи. Це і є найбільш релевантна запитом сторінка сайту, на думку даної пошукової системи. Алгоритми ранжирування для Великого пошуку і для Пошуку по сайту - однакові.
Прямий наслідок: якщо ви навіть пошуком по сайту не знайшли жодної релевантної запиту сторінки - немає сенсу "лопатити" десятки сторінок пошукової видачі з метою визначити позицію сайту за даним запитом - її там просто немає. На практиці я десятки разів бачив, як веб-майстер складає список запитів для просування, а контент-аналіз показує, що, мінімум, для половини запитів списку на сайті немає матеріалів.
Ми знаємо, що посилання в результатах пошуку упорядковано релевантності, яка визначається як "відповідність документа текстом запиту". Пошукові системи навіть дають поради веб-майстрам, як зробити сайт, який повинен легко перебувати користувачами. Ось посилання на офіційні документи великої четвірки Рунета:
Яндекс - http://www.yandex.ru/info/webmaster3.html
Рамблер - http://www.rambler.ru/doc/recommendations.shtml
Google - http://www.google.ru/intl/ru/webmasters/
Апарат - http://www.aport.ru/webmast.php
Але в цих текстах дані лише загальні принципи, тоді як просування сайту - це набір конкретних практичних методів.
Уявімо собі реальну задачу. Є сайт з великою кількістю сторінок і є велика кількість запитів, по яких його потрібно просунути. Просте запитання: яку сторінку сайту Яндекс (Рамблер, Google) вважає найбільш релевантної одному окремо взятому запитом списку?
Практичний сенс відповіді на це питання полягає в наступному: якщо ви точно знаєте, яку сторінку сайту пошуковик вважає найбільш релевантної запиту, саме її варто просувати в пошуку по даному запиту, тобто виробляти текстову корекцію і ставити на неї посилання з потрібним текстом.
Як "технічно" визначити найбільш релевантну сторінку?
Пошукові системи індексують всі сторінки сайту, але в результатах пошуку видають, як правило, посилання тільки на одну - найбільш релевантну запиту. Це необхідно - є сайти, в яких одному пошуковому запиту можуть відповідати сотні сторінок, і для пошукача показати такий "блок" з посилань на один і той же сайт в результатах пошуку по всій Мережі, значить, втратити багатьох користувачів, вони будуть просто обурені подібними результатами.
Але Яндекс, Рамблер і Google дають можливість пошуку і в межах одного сайту, показуючи всі сторінки, релевантні заданому питанню. Це стандартна опція великих пошуковиків, на базі якої нескладно організувати у себе на сайті "власну" пошукову систему. Алгоритми ранжирування результатів пошуку в межах одного сайту і пошуку у Великому інтернеті - однакові: нагорі найбільш релевантна сторінка, нижче - трохи менше релевантна і так далі.
Перевірити це нескладно. Візьмемо запит, наприклад, "дерев'яні двері". Дивимося.
Яндекс, 6 позиція , посилання на сторінку www.dnw.ru/wood_doors.html .
Пошуком по сайту dnw.ru за запитом "дерев'яні двері" знайдено 13176 релевантних сторінок і першою в цьому списку стоїть посилання на ту ж саму сторінку - www.dnw.ru/wood_doors.html .
Рамблер, 1 позиція , посилання на сторінку www.dip-plast.ru/links/ .
Пошуком по сайту dip-plast.ru за запитом "дерев'яні двері" знайдено 6 релевантних сторінок і перший у цьому списку, звичайно ж, посилання на www.dip-plast.ru/links/
Google, 9 позиція , посилання на сторінку
www.newporte.ru/hc/bosca/exit.html .
Пошуком по сайту newporte.ru за запитом "дерев'яні двері" знайдено 120 релевантних сторінок і першою в цьому списку знову стоїть посилання на ту ж саму сторінку - www.newporte.ru/hc/bosca/exit.html .
Можете попрактикуватися на будь-яких інших запитах, результат завжди один - верхня посилання, знайдена пошуком по сайту знаходиться на максимальній позиції для даного сайту і в результатах пошуку по всій базі пошукової системи. Це і є найбільш релевантна запитом сторінка сайту, на думку даної пошукової системи. Алгоритми ранжирування для Великого пошуку і для Пошуку по сайту - однакові.
Прямий наслідок: якщо ви навіть пошуком по сайту не знайшли жодної релевантної запиту сторінки - немає сенсу "лопатити" десятки сторінок пошукової видачі з метою визначити позицію сайту за даним запитом - її там просто немає. На практиці я десятки разів бачив, як веб-майстер складає список запитів для просування, а контент-аналіз показує, що, мінімум, для половини запитів списку на сайті немає матеріалів.
No comments:
Post a Comment